Läsarna chattar med Mona Sahlin

Jag plockar ur lite citat som fröken Sahlin sagt idag:

"Jag vill se ett samhälle som präglas av frihet och rättvisa, det är min vision"
Men du lilla gumman, du är ju socialdemokrat?

"En grundprincip måste vara att det ska vara lätt att göra rätt. Samtidigt är det inte rimligt att andra olagligt ska tjäna pengar på andra människors arbete."
Då gör vi det lagligt med högre skatter då...

image867
Mona Sahlin

"En ja- eller nej-fråga:
Det är bra för Sverige att det finns människor som tjänar mycket pengar?
/Peter


"Ja, vi socialdemokrater har ingenting emot att människor tjänar pengar. För många företagare och entreprenörer är det en viktig drivkraft. "
Ja, varför vill du ta bort motivation och drivkraften då? Ditt jävla mäsk. Ber om ursäkt för språket, men Mona Sahlin är ju så korkad att hon inte ens fattar hur idotiskt dum hon är.

"Anser du att det vid något tillfälle är rimligt betala över hälften av varje intjänad krona i inkomstskatt?"
"Jag tycker att det är rimligt att vi prioriterar jobb och välfärd före sänkta skatter. Den principen måste gå före andra principer."
Ja, hon tycker det är rimligt. Alla framgångsrika människor är onda och skall bestraffas!

Det tragikomiska är att hon vill satsa mer på utbildning men för en politik där de som investerat i en adekvat utbildning blir ekonomiskt straffade.
Appro på utbildning måste jag citera ännu en grej:
Min fråga är: Har du någon formell utbildning?
Gymnasieutbildning? Högskoleutbildning? Talar du engelska?
Med vänlig hälsning
/Marianne Jonason


"Jag har både gymnasieutbildning och talar engelska."
Men kan inte svenska... "både" du menar "bara" förståss.
KUL att en gymnasiestudent är en kandidat att leda landet. Sen får hon makten och sen börjar folk klaga... DUMMA DUMMA LAND!!!!!

Jag blir så fruktansvärt deprimerad. Jag har sån stor lust att köra ner en toblerone i halsen på henne så att hon är tyst en stund. "Jag vill se ett samhälle som präglas av frihet och rättvisa, det är min vision" Haha, jävla pajjas.
*gnider öronen* *whoosaaa*.... *whoooooosaaaaa*


Mona Sahlin har fått flera parkeringsböter på sin bil med körförbud.

Kommentarer
Postat av: Micce

I jämförelse med Mona Sahlin, framstår ju till och med Göran Persson som vettig. Han hade ju iaf sina skönt dryga ögonblick, nu har såssarna istället fått dubbelmoralens moder;)

2008-05-13 @ 16:33:59
Postat av: Hespero Di'walldo Gonzales

Apropå!!! inte Appro på... Andra gången du skriver så nu :D haha

2008-05-13 @ 16:37:38
Postat av: Lindberg

Stoppa Mona S(t)ahlin!

Göran Persson hade ju inte heller någon högre utbildning och han ledde ju landet i över 10 år.

2008-05-13 @ 17:08:51
Postat av: Pontus

Micce: Haha, ja, Göran var ju som vilken fyllepajjas som helst, jävligt skön men rätt korkad.
Hespero: Vafan... haha, jag tycker det klingar bättre med "appro på" :D men men, keyrå...
Lindberg: Ja.. det roliga är att dom pekar på problem nu som dom själva lika gärna kunnat åtgärda under sin tid. ...Och den nya idén med att fjäska med småföretagare... nja, skulle inte tro att det blir särskilt lyckat...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback