Äh, shit happens ;)

Jag som person är social. Jävligt social. Ibland försöker jag vara rolig, för jag trivs med leende människor runt omkring mig. Sen att folk skrattar åt mig, för att skämten är så urusla, ja, det bekymrar inte mig. Jag har ju uppnått mitt mål.

Men ibland så går det ju lite fel... Till exempel på jobbet i fikarummet ibland...
Vi pratar om människor som sänder ut negativa vibrationer och vad vi tycker om dom, jag tar till orda:
"Ja, som till exempel när jag jobbade i kassan på ICA, när man vet att man gjort allt rätt, och ändå så står det alltid nån surkärring vid slutet av kassan och läser av kvittot och stirrar ondskefullt på en! Fan vad jag hatar dom."
Det blir en hisklig tystnad i kafferummet tills 3-4 stycken utropar:
"Jag kollar alltid kvittot!"
"Kvitton är jätteviktiga, man måste undersöka dom noga!"
"Inte kan man lita på kassörer och kassörskor, dom gör ju fel nästan hela tiden!"
Jag skruvade på mig nervöst och ville helst flyta ihop i en pöl och rinna långt därifrån...

En annan gång pratade vi om Man vs Kvinna, om det var okej för mannen att kvinnan drog in stålarna och hade karriär eller om det ansågs "fult". Dom flesta trodde på det senare, inte skulle väl en man låta frun tjäna pengar och vara hemma med barnen?
Jag utbast:
 "Jorå, lätt, jag skulle inte ha nåt problem med om min tjej var mer framgångsrik... fast, hon får inte vara starkare än mig, tänk vad skämmigt att få spö av frun, höhö"
Precis när jag sagt det insåg jag hur dumt det lät. haha, som om det skulle vara mindre skämmigt att spöa frun liksom... hahahaha. Återigen blev det en gravlik tystnad i fikarummet.

Damerna på jobbet pratar mode, om mönster o.s.v, vad som är okej eller inte.
En tant: "Jag tycker om rutigt, det är så festligt!"
Jag skär in: "Klart det kan vara okej, men jag fattar inte vad det är för mongon som blandar det med randigt, vem tycker det är snyggt liksom?"

När tanterna lämnar fikabordet, observerar jag att en utav damerna hade rutig tröjja respektive randiga byxor. Jag visste liksom inte vad jag skulle göra, så nästa rast fick jag göra nån urusel save genom att spontant uttrycka vilka shysta undantag det finns när det kommer till kombinationer av mönster...

Tja, det är väl helt enkelt sociala smällar man får ta för att ha det trevligt resterande 99% av tiden ;) Men just då känner man sig kanske inte som Einstein... hihihi...
Det finns 270 olika arters bin i Sverige och bara två av dessa bor i kupor eller i vilda kolonier med en drottning och drönare. Resten lever ett glatt singelliv och fortplantar sig bäst de vill.

Kommentarer
Postat av: Emma

Porre.Huur mår duu?

Postat av: Hespero Di'walldo Gonzales

alltså shit vad du gör bort dig! stackars tant med randiga byxor..

2008-05-27 @ 22:31:16
Postat av: Pontus

Emma: Kanoners! Du?
Hespero: Ey! Det var inte med meningen! Du skulle säkert säga nåt ännu värre :D

2008-05-28 @ 13:01:31
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Lindberg

Att tiga är guld...

2008-05-28 @ 15:05:53
Postat av: Hespero Di'walldo Gonzales

Pontus: Ey! det skulle jag säkert.. göra. :(

2008-05-28 @ 20:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback