Hah, kan du inte ens ditt eget språk? Dah.

Tjabba.
Jag sitter här och stenövar massa konstiga ord inför högskoleprovet. Så jag tänkte dela med mig utav några då och då, för att bilda min omgivning. Jag ser det lite som utav en plikt, för jag blir så sorgsen när jag träffar kanonkorkade människor. "ameh, ba för man kan massa ord är man junte smart!" Perhaps not - men man har mer respekt för någon som kan uttrycka sig propert.

Dagens 10 utvalda ord är följande!
Klärvoajant = Synsk
Katakres = Stilfigur
Häxring = Ring av svampar
Homograf = Ord med flera betydelser
Revelj = Väckningssignal
Altruistisk = Osjälvisk
Vindel = Böj
Genealogi = Släktforskning
Unilateral = Ensidig
Sanktion = Angelägen sak

Sug in det ba ;)

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Att ha ett stort ordförråd är faktiskt väldigt hardcore, speciellt som att det blir så mycket lättare att sänka människor som förtjänar det.
(En liten parantes: ordet homograf lärde jag mig betydelsen av i åttan :D)

Postat av: Pontus

Haha ja det är... användbart.
(En liten parantes; även en blind höna hittar korn ibland) ;)

2008-03-23 @ 12:53:03
URL: http://Pontmeisters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback