För jag har semester ;)

Goddag!

Efter i lördags har jag bara burit svart och sörjt förlusten, men nu är jag på benen igen.

...och om man såhär i efterhand utesluter matchen i lördags så var dagen succé rakt igenom!

Det började med att jag slet på mig min väl utvalda outfit:


Klockan 14:34 tog Jag, Johnney, Thomas, Johan & Jesper över bussen med destination Trosa. Vi hade med full mundering + en bergsprängare full med fotbollslåtar! Vi kände direkt att folk såg på oss med gillande min, folk var liksom inte blyga utan log vänligt. Någon sa 'heja Sverige' och gjorde tummen upp åt oss. Ju längre tiden led fick vi fler människor på bussen att tagga till! Det är Sveriges landslag över allt annat. Till slut bad några andra oss att höja volymen! Förstår ni hur mycket fotbolls-EM och VM sammansvetsar Sveriges medborgare eller!? Svenskar pratar inte med okända människor, sånt är tydligen pinsamt... eller nåt, och okända människor som ger ifrån sig ljud är egentligen försöktsutsläppta mongon. MEN, inte under EM & VM inte ;) Här rivs alla barriärer och broar byggs! 





Busschauffören släppte av allihopa lite tidigare än väntat, så vi fick traska en bit genom Trosa där Trosa marknad pågick för fullt. Men som vatten i en flod kröker sig runt en sten så steg folkmassan åt sidan när vi marcherade förbi med våra gulblå tröjjor och musik!

Sen kom vi fram till Fort Rasjö som hyrt projektor o grejjer, där åt vi hamburgare och hade det trevligt - förutom att Sverige torskade dårå - men för övrigt var det succé. Efter matchen kom tårarna (den vätskeförlusten fick släckas med några groggar) och sen var det bara fullt ös till Tullen. Trosas uteställe - där anarki regerar. Sjukt ställe det där alltså. Jag drar många paraleller till Bagdad innerstad, iallfall, vårt sällskap var ju trevligt så det gick bra... :)

Taxi hem och jag, Johan & Johnney är påväg till Johan för att sova när Thomas kommer springandes bakifrån:
"Grahhbar vänhta på mig rååå"
Johan: "haha, vi springer!"
Thomas: "Näää, hallååå *KRASCH* AAAAAAHHHHHHRRRGG JAG FICK KRAMP!!!!!!"

Vi stannar upp och vänder och det jag ser får mig att skrika av skratt! :D Klockan är strax över 03:00 och Paco ligger på marken utanför brandstationen med kramp utav att ha sprungit 120 meter.


HAAAAAAHAHAHAHAHAHAAAHAHAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Skötare Sjögren är snabbt på plats för att power-strecha lilla Paco, titta på hans min. Jag tror att han tycker om det.

Cirka hundra meter senare får Thomas för sig att simma bröstsim på en grusgång... med blandat resultat...:


Jävligt roligt var det iallfall :) På onsdag smäller det igen... Åh, vi kommer att förgöra Ryssland!!!
Arnold Schwarzenegger fick 15 miljoner dollar för sin roll i "Terminator 2", en film där han säger 700 ord. Det blir 21,429 dollar per ord. Citatklassikern " "Hasta la vista, baby" kostade alltså 85,716 dollar.

Kommentarer
Postat av: Skötare Johan

Hahaha ... Det är tur att vi finns nära till hands när Thomas är med, även om jag ville att vi skulle löpa. Succé

2008-06-17 @ 12:14:14
Postat av: Pontus

Haha, jävligt bra dag :)

Postat av: Pacs

Mitt hat till dig finns inte i svenska ordboken!!!

2008-06-18 @ 17:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback