PC Jersild, stå på dig!

Ovannämnda herre föreslog att man skulle dubba skånskan i TV & radio eftersom att den ibland är svår att förstå.

Vad händer? Följande rubrik finns att läsa på aftonbladet:
Skåningarna till motattack efter författarens dialektpåhopp
Idol-Ola: "Han är patetisk"  "han verkar vara en tönt liksom"

Säger schnubben som ser ut som en nerpissad katt, låter som en strypt Dansk och det var en urusel motattack han  kom med; "han verkar vara en tönt liksom".
...Ola... Ola... Ola... säg mig... är dina föräldrar tvillingar?
Stackars skåningar, dom når inte ens upp till status: Mongo. Ett mongo vet ofta att han är ett mongo, han har självinsikt. INGEN som inte regelbundet äter sand tycker att skånska låter fint. En skåning får såklart prata skånska så länge som han skäms för det och lovar bättring. Alla kan ju inte vara perfekta.

Iallafall, själva skåneland är det inget fel på. Eller det var ju det ett tag tills Svensken styrde upp saker och ting 1677. Fan vad jag lär mina läsare saker. För vad hände 1677, bäste läsare? Som du kanske kan lista ut så förintade Svea Rike dom små skagenbögarna och dränkte dom i Östersjön (nu blir jag såhär uppe i varv, skäms på mig) och dom överlevande spolades i land... förmodligen i Polen... ha, o fy, tänk er att korsa en Danska med en polack? HAHA, man får såhära värsta byggbruden som knarkar öl! Alla pusselbitar faller på plats!

Nåväl, Skåne är vackert. Skåne är varmt, har gott om lövskog och mycket vatten. Paradoxalt nog är det vår front mot Mordor, ärkefiende nr 1; Danmark.
Danmark är fult. Danmark är tråkigt platt, kaxigt och gör äckligt godis.

Sen jag var 8 år har jag arbetat fram en mäktig mastermind-plan rörande ovanstående fakta. Jag kan hinta med att jag kallar den Operation: Besættelsen Deluxe. Med tanke på mina kära läsares obefintliga kunskap om andra världkriget så kommer min Mastermind-plan vara hemlig ett tag till, tills dess att alla kugghjul är på plats.

Om jag säger såhärva, 2 miljarder människor kan inte ha fel; Danmark suger.


Danskar & skåningar är iallafall inget man visar upp för små barn. Föresten måste jag berätta nåt sant och stört som eldar på min iver att genomföra Operation: Besættelsen Deluxe, såhärva, när Danmark med sin smutsiga Kristian V i spetsen traskade in i skåne oh, god forbid så mötte de noll i motstånd. NOLL. Skåningarna såg dom som befriare *gör fula grimaser och rysningar går genom kroppen* och dom säger att vården är dålig idag... nåväl, hufvudstaden Stockholm kör bort patrasket i Slaget om Lund och försöker rädda befolkningen i Skåne dess hjärntvättning.

Och nu, föreslår Herr PC Jersild lite artigt att han skulle vilja förstå vad dom säger där nere i skåne på Svensk territorium. Dom har ju liksom bara haft 331 år på sig att anpassa sig... Men vad händer? Mr fruktkaka idol-Ola säger: "Han verkar vara en tönt liksom"

Öh?


En vals fortplantningsdelar väger ca 150 kg.

Kommentarer
Postat av: Anton

HAHAHAHAHAHA

2008-08-01 @ 01:06:22
Postat av: Max

Haha klockrent!



Vi skänker skåne till danmark, vi skänker skåne till danmark, skåne till danmark, vi skänker skåne till danmark :D

Postat av: Pontus

Anton: ;)

Max: Alltså, skåne är underbart - utan skåningar. Dom kan vi gärna sätta på närmaste pråm med destination Kaliningrad eller Danmark... vilket som gör mig inte så noga...

2008-08-01 @ 08:13:07
URL: http://pontmeisters.blogg.se/
Postat av: Lindberg

Som nyss hemkommen från en liten exkursion till skåneland måste jag faktiskt tillstå att skånskan är litet smått charmig.

2008-08-01 @ 12:08:39
Postat av: Pontus

...nej, du hörde nog fel. ;)

2008-08-02 @ 10:49:31
URL: http://pontmeisters.blogg.se/
Postat av: Marcusstina

This This Guestbook is professional and to the point. Very interesting GuestBook.

2009-02-17 @ 11:08:02
URL: http://marcusstina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback