And the saga continues...

...Efter lunchen kom Pontus tillbaka med 4 Redbull. Dom gav genast effekt. Mitt emot videorullen på andra våningen stod Pontus inne på sitt kontor med armarna utsträcka och sade lugnt och pedagogiskt: "Jag är inte rädd, jag kan bokföra, jag är inte rädd" - humörkurvan steg och självpeppningen satte igång omedelbart.


Men, apkvinnan visade sig inte vara lättbesegrad. Hon hade fuckat upp ännu en kodsträng som gällde 79,45:-. En ynka summa som ställde till oerhörda problem. Kontona måste nollas. Många kunde tro att Pontus fått cancer och strålbehandling, men det var luckor efter alla tussar han slitit från sitt huvud...


Det var en hydra. Mördade man den kom det två nya. Apkvinnan var lömsk. 79,45 fortplantade sig som valfri Etiopier och katastrofen var ett faktum.


...Och när allt hopp kändes ute ringde Pontus upp apkvinnan för vissa frågor. Hon berättade som det "skulle" vara, hoppful och full av iver satte sig Pontus och räknade vidare och det blev tamtarararam ---> FEL!
...Några minuter senare preparerade Pontus ett brev med mjältbrand medan chefen kom in: "Hej, behöver du hjälp?" Pontus var tyst ett tag men tänkte för sig själv "...nej... men jag vet en som kommer få feta problem snart he he he...."

Chefen styrde tillslut upp allting och Pontus & apkvinnan lived happily (separated) ever after.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback