Viva Vintern!

Jag tänker tillbaka på sommarhalvåret när man går på stan och råkar hamna gåendes bakom nån som röker och till råka på allt röker John Silver.

En av de bästa sakerna med vintern är att alla rökare får en jobbig tid. Den går ut på balkongen. Huttrar. Försöker tända sin cigg, men allt som kommer fram är klick-ljudet från tändaren. Elden som kommer fram slocknar omedelbart. Svordomarna kommer. Efter att ha ställt sig i hundra olika vinklar har rökaren vindskyddat sin cigg. Den blir tänd.
Skakandes av kyla och med blåa fingrar stoppar rökaren tillbaka sin tändare i fickan. Vipps så slocknar ciggen. Svordomarna eskalerar.
Rökaren tar fram sin tändare igen och får tillslut fyr på sin cigg. Skakandes står den där och härmar Igelstaverken i mindre propotion. Sen går den in och dagen efter vaknar den upp förkyld.
Jag ler. Jag ler gayigt. Jag ler ondskefullt.

PS
Rök för helvete inte direkt utanför affärer/caféer - JAG ÖNSKAR LIVET UR ER.
DS


Kommentarer
Postat av: J

DÖD ÅT RÖKARNA!

2008-02-01 @ 11:44:07
Postat av: Lindberg

Instämmer med föregående talare!

P.s. Undantag gäller för rökare av cigarrer och pipa, vilket faktiskt är förknippat med viss stil och elegans. D.s.

2008-02-01 @ 14:01:48
Postat av: Åsa

Tycker dom kan sluta röka i busskurer också. haha Eller överhuvudtaget.

Postat av: Pontus

J: Ja.
Lindberg: Amen herregud din konservativa jävel, det är fult att ha monokel också - även om det är småstekigt... haha. Adjö till rök. ;)
Åsa: Ja, det är för övrigt olagligt, man får 600 spänn böter för det :D

2008-02-01 @ 19:33:27
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Prins Rosenberg

Ni är bök. Mer Luckys' till folket!

2008-02-01 @ 19:47:22
URL: http://memyselfandstyle.blogg.se
Postat av: charlie

hmm får nog hålla med alexiboy.. va fan, man får väl vara lite smidig i sitt rökande.. själv bolmar jag inne ;) annars så försvinner ju allt det fina... ha ha ha

2008-02-01 @ 19:55:21
Postat av: Blod

Azzå, om önskar liver ur rökarna, så borde du väl vara glad för att de röker.

2008-02-01 @ 23:07:02
URL: http://banderolaola.blogspot.com/
Postat av: The waiter

Rökning är bland det värsta jag vet! Det värsta av allt är att man blir skadad själv utan att ens stoppa den där äckliga pinnen i käften!! Rökning borde förbjudas på torg, i parker och framför allt utanför entréer! död åt rökare ;)

2008-02-02 @ 02:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback