Söndag Variant Ett

Denna dag som folk inte riktigt vet vad dom gör.
Några rehabiliterar från gårdagen. Några pluggar. Några försöker plugga men misslyckas. Några surfar bara omkring i tomma intet och läser massa trams.

Men nu råkar det vara så att aftonbladet inte har något vettigt att skriva om, folk svälter i afrika, självmordsbombare härjar fritt i Afghanistan, det finns 100 guider till att äta smart och allmänt snack om melodifestivalen försiggår. Allt är som vanligt. Inget intresserar eller väcker "AHA" tankar.

Att surfa omkring och sålla i bloggvärlden kan man ju göra. Leta efter något läsvärt. Man grubblar... vem kan ha något kul idag då... hm... det rasslar på tangentbordet; pontmei... äh, den har jag redan läst. Det rasslar igen och man börjar läsa:
hej allisammans, igår hade jag kul. imorse åt jag filmjölk. min hund *lägger upp bild* är bara fööööör söt, den åt upp resten av filmjölken men jag undrar om den inte är allergisk. aa, iallafall idag ska jag...

*...Gäsp* *kryssar ner rutan*

Nahe. Tamtararam. Tomrum. Man tänker lite:
Hur kan man misslyckas med att skriva något läsvärt/underhållande på så lång tid - och varför fortsätter man? Det är visserligen ganska kul... haha. Förstår man inte att intresset för en själv som person minskar om man håller på sådär. Obviously not. Av sociala skäl bör man nog fundera på att lösenordskydda sin blogg.

Det rasslar på tangenbordet igen, aftonbladet.se "GÅ NER 30% AV DIN KROPPSVIKT PÅ NÅGRA MINUTER - skär av benen"  *Kryssar ner rutan*
Man scrollar på sin MSN-lista. Suckar. Loggar ut.
Går in i köket. Micrar lite rester. Tar med dom till datorn. Loggar in på MSN och skriver till den där idioten som man ändå inte vill prata med. Suckar. Loggar ut.
image721
En vanlig grå söndag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback