Har du också talsvårigheter?

Tillåt mig dra några utav er över en kam. Generallisera. Det gillar jag. Alla ni som uttalar valutan: "Euro" som [Ehwro] - jag önskar livet ur er. Jag skulle inte tveka en sekund från att slänga en sten på dig mellan benen. Sen skulle jag strypa dig tills du kväker ur dig ett [Jurå...*vääässsh* Juråååå] he he he...
Men notera att jag för tillfället nöjjer mig med att berätta för dig, din jävel, hur jävla korkat fel det är att gå omkring som nån 12-fingrad dansk och stöna: [Ehwro] eller [Evrå].
Jag lovar dig, din Tyska läderbög, att får jag från och med nu höra nåt annat än [jurå] eller [juro] kommer jag hänga ut dig
här.

I Sverige får alla hjälp med sina handikapp. Mitt råd till dig, träffade: sök hjälp.
För inte fan uttalar du "Eurosport" som [Ehwrospåårt]? I så fall ser jag ingen annan lösning än att kicka igång Hitlers väl fungerande... "kliniker"
Några 'sniff, sniff' och där var problemet löst...

Jag är allt genialisk.
image729

Kommentarer
Postat av: Lindberg

Ajajajajaj, Pontus. Nu har du allt gjort bort dig rejält. I enlighet med gällande svenska uttalsregeler uttalas "e" följt av "u" följt av konsonant antingen som [ev] eller [ef]. Jämför med till exempel "terapeut". Om du nu skulle komma med invändningen att man inte uttalar "Europa" som [evropa] eller [efropa] är för att "eu+konsonant"-ljudet i "europa" följ av en extra stavelse i jämförelse med "euro":

Euro (eu+konsonant+vokal="ev")
Euro|pa (eu+konsonant+vokal+extra stavelse="eu")
Te|ra|peut (eu+konsonant"ef")

Så det är snarare ditt talfel som behöver avhjälpas.

2008-02-21 @ 18:21:05
Postat av: Lindberg

Juste, bara för att stö ännu mer salt i såren.

Nämn en enda gång då man på svenska kan uttala "e" som "j", som du försöker göra i "euro" din obildade stackars sate ;)

2008-02-21 @ 18:23:14
Postat av: Prins Rosenberg

Tack Jonas! Än en gång läxar du upp denna stackars påge, dock kommer hans patetiska försök till blogg snart gå i graven! Då står jag ensam på toppen!

EVRO FTW!

Postat av: Lindberg

Tillåt mig instämma ärade Rosenberg. Jag har sedan en tid insett att memyselfandstyle.blogg.se presterat vassare blogginlägg än pontmeisters.blogg.se. Om inte pontmeisters.blogg.se gör ett uppryck illa kvickt, måste jag erkänna memyselfandstyle.blogg.se som min favoritblogg.

2008-02-21 @ 18:50:59
Postat av: Pontus

Lindberg: Det handlar om vad som låter bra eller idiotiskt inte vad nån regelidiot hittat på. Dah. Haha, ja, sossar gillar Mona Sahlin mer än högern, du kanske gillar alex bois blogg mer än min. Be my guest. ;)
Alex boi: Din blogg har aldrig varit en utmaning.

2008-02-21 @ 19:00:10
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Lindberg

Exakt, uttalsregler handlar om vad som låter bäst, därav "evro". "Joro" kommer du bara undan med om du är från Finland.

2008-02-21 @ 19:13:51
Postat av: Anonym

gnäll gnäll gnäll.. suck, gillar dig men din blogg är inge rolig o läsa längre. Kan du inte skriva något roligt nån gång? Pusspåre

2008-02-21 @ 21:09:34
Postat av: Pontus

Lindberg: Äh, det handlar om vad som ligger rätt i mun, det flyter på bättre med "skärde" istället för "skar" till exempel. Jävla ordbajsare ;D
Rätta mig om jag har fel, men det heter väl "strö" och inte "stö"? :P haha
Anonym: Ge mig en bit vår och lite ljus så skiner jag igen ;) puss schelv.

2008-02-21 @ 21:46:17
URL: http://Pontmeisters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback