Attack, attack, attack!

Hey. hum. Jag synkade inte riktigt med tiden, så jag missade första matchen, men vi, Brunnsängssbrigaden lirade utan avbytare men vann med 2-0 :)
Elias föräldrar skjutsade ut mig... jag var liksom inte riktigt i form för att köra bil...

Nevertheless, jag anlände 5 minuter innan andra matchen, matchen slutade iaf 1-1, jag gjorde mål :)
Sen vann vi igen med 4-0. Efter det möte vi Järna. Jävla hormonmonster asså. Det är dom där Walldorfmänniskorna som häller ut nåt i vattnet. Det är inte många som vet om det, men i Järnas livsmedelsaffärer på dom hära nästa-kassa-skyltarna står det: "Du kom väl ihåg grädde och fullkorn?" . 
Nåväl, vi förlorade med 2-1, men dom var ju inte alls så jävla bra alltså.
Jag ska inte vara sån där bitter mänska som klagar på domaren, men han vi hade mot Järna var inte bara jävligt ful (huuu vad ful han var *skallar datorskärmen*) utan han var som en slags korsning mellan en vaktmästare, öltunna & en avlivad höna.
Han stod där och lirade banjo med sin mage - men för övrigt gjorde han inget.

Järna gjorde ett felaktigt mål (eller dom bröt alla ben i kroppen på en av våra försvarare först;), så Kim kastade en vattenflaska mot domaren, fast då sa vår coach att det var han - så han blev blev utvisad istället... haha.

Sen uppenbarade sig: Ragnhildarnas Batalj. Tobias stod i målet för Gnesta. (haha, brrr....Gnesta... vad rädd man blir när man hör Gnesta, hohoho, smaka på Gnesta, G-n-e-s-t-a haha)
EHURM, det var den avgörande matchen faktiskt.
I slutet av matchen har vi hörna. Elias lägger den. Jag drar handen genom håret och tassar upp i hög hastighet! Allt blir i slow-motion! Man hör inte vad Tobias skriker åt sina spelare men han pekar på mig "MUUUUUAAWWWVAAAAAAAWAAA" 
Elias slår en pass som skär igenom försvaret som en kniv i en övermogen melon. Jag kollar upp vart jag ska skjuta. Laddar. Tobias ansiktsuttryck uttrycker ren och skär skräck! Han börjar förflytta sig i sidled. Håller för ögonen och pungen. slow-motion upphör och... PANG! (atommoln). Och högtalarna brölade:
"Nummer fyra i Brunnsäng, Pontus Sjögren gör 3-0 för Brunnsäng"
Sam hade än en gång besegrat Natur. ;)   hihi

Kvartsfinal imorn :)


Kommentarer
Postat av: Roggan

Haha ni kan ju inte vara så jävla bra om ni torskar mot järna ;)

2008-02-02 @ 19:04:41
Postat av: touché

Roggan, hur går det i korpen?

2008-02-02 @ 20:38:01
Postat av: Simon Tännstrom

haha "men dom var ju inte alls så jävla bra alltså."

fan pontus, du hade ju inte en siffra rätt på hela matchen..kul å se att de gamla takterna från syrianska fortfarande sitter i ;)

2008-02-02 @ 22:00:21
Postat av: Pontus

Roggan: Äh, Liverpool låg ju under mot Havant - även solen har sina fläckar :D
Touché: haha, exakt!
Simon: Nej, jag hade fått för mig att ni var bättre ;D Men dig såg jag inte? Jaja - syns i finalen imorn ;)

Postat av: Maria

Pontus sjögren = matchens hjälte! ;)

2008-02-02 @ 23:22:20
URL: http://mariadarling.blogg.se
Postat av: Grizzly

ja att sätta 3-0 mot ett lag som gett upp eftersom brunnsäng också hade en straff att inkassera efter matchen var ju verkligen VIKTIGT

2008-02-03 @ 00:55:01
Postat av: Roggan

Tyvärr har jag ju flyttat så korpen är nerlagt, nu lirar jag bara mot utbytesstudenter....

Pontus, De vände ju i alla fall...

2008-02-03 @ 11:56:49
Postat av: Pontus

Grizzly: Nah, men det gällde sam vs natur. Go back to school kid.
Roggan: hehe, synd att Liverpool lämnade toptrion ensam. Champions League blir svårt nu...

2008-02-03 @ 12:01:25
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Tobias

Det målet var surt att släppa in, men men. En tredjeplats till Gnesta, en delad (med tre andra lag) femteplats för Brunnsäng. Samt bästa målvakt i turneringen till Gnesta (mig, närmare bestämt) samt meste målskytt.. Så det känns rätt bra ändå ;)

Kul att se dig igen, möts vi någon mer gång kommer jag se till att någon sparkar lite på dig ;)

2008-02-03 @ 17:02:10
Postat av: Pontus

Hehe... Välj någon du inte tycker om...

2008-02-03 @ 20:17:31
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Tobias

Hehe, du säger det alltså ^^

Jag får väl göra det, eller så kommer du in i mitt straffområde, och då jäklar! :P

2008-02-05 @ 09:50:41
Postat av: Pontus

...Det är nog bäst att du ställer in dig psykologiskt på att hämta bollen i nätet ;)
Jag längtar redan.

2008-02-05 @ 14:58:20
URL: http://Pontmeisters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback