Ab imo péctore

Jag satt just och fundera en grejj härva. Så jag ventilerar ut det här på min kära blogg. Min hjärna är som en gejser och ibland bildas det ett tryck och det sprutas ut här.
Det är ruskigt få kvinnor som är roliga. Oftast när man garvar med en tjej så är det för nåt dumt hon sagt och inte för att hon var kvick, eller fyndig.
Exempelvis Tucker: "Hallåh, vad är aprikosmarmelad?"

Som när vi var i Åre och en tjej sa "ska jag berätta en rolig historia?" vi sa ja. och storyn hade ingen poäng men i historien berättade hon hur otroligt bakis hon varit, att hon kommit försent till ett möte och att hon druckit huuuur mycket sprit som helst. När orden tynade ut fick vi häva ut luften ur lungorna med ett *Heeeee* för att vara snälla. (Istället för en icebreaker fick vi reda på att hon var korkad & tråkig)

Fan vad jag är kluven. Jag menar, hon var ju verkligen skittråkig och vi var tvugna att  "artighetsskratta", för att inte situationen skulle bli pinsam. Men hon försökte ju iallafall frambringa skratt.
Jag försöker komma på en lösning, jag vill bara att fler kvinnor får en att skratta :)

Vi har ju visserligen
Kerstin, hon brukar ha några roliga funderingar, man ler iallafall då o då ;) Och Elisabeth på jobbet, hon är jävligt snabb med kommentarer. Dom underhåller mig.

Men i övrigt... äh, kvinna där ute, ja, ta för dig - läs några nummer Kalle Anka och kom tillbaka. It's a start ;)

Man där ute: När senast fick en kvinna dig att skratta med ett skämt eller dylikt - och vad var det?
Kvinna där ute: När fick du senast en man att skratta genom att vara geniunt rolig - och vad sa du?

Kanske är det bara jag som har fel?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Den enda roliga kvinnan som existerar är Babben Larson.

2008-02-11 @ 00:26:19
Postat av: Anonym

Senast igårkväll fick jag några att skratta. Och det enda jag gjorde var att vara mig själv (och jag har väl en tendens att skratta en hel del om man säger :p). Håller tummarna för att du hittar en genuint rolig kvinna en dag ;)

2008-02-11 @ 00:27:27
Postat av: Prins Rosenberg

Enligt mig.

Postat av: Kenta

Asså, du har för fan helt jävla rätt! Det är som om du får mig att se klart! Senaste gången jag garva åt en brud var liksom när en snubblade på en trottoar. Vad man också kan hänvisa till som argument är deltagarna i Parlamentet. Där är ju snubbarna roligast, den enda tjej som gör att man skrattar till är precis som anonym ovan sa; Babben.

Jag skulle vilja se vad fler tjejer har att säga, för jag tror inte att vi har så olika humor. Ändå ser jag iaf oftare kvinnor som garvar åt mäns skämt än tvärtom.
/K

2008-02-11 @ 07:18:46
Postat av: C

Mycket intressant inlägg. Jag tror dock att det har med könsroller att göra. Killen "ska" vara den roliga medan kvinnan ska stå brevid och fnittra.
Vilket idag är helt befängt. Dagens kvinnor är själviska.
Visst är det trevligt att själv få kvinnor att skratta men det skulle ju inte skada att NÅN gång få tjänsten returnerad.
Girls - shape up!

2008-02-11 @ 09:03:15
Postat av: Anonym

...det räcker ju med att surfa runt i bloggarnas värld för att inse att tjejbloggar är tråkiga medan killbloggar är mer underhållande.
när man garvar åt en tjejblogg är det ju bara skadeglädje för att nån förvirrad modebloggare typ slängt fram en förskräcklig dagens outfit...
...varför det är såhär kan man ju undra...

2008-02-11 @ 11:22:53
Postat av: Lindberg

Memyselfandstyle och Pontmeisters - Slöddertäljes herrbloggssyndikat ;)

2008-02-11 @ 11:57:43
Postat av: Prins Rosenberg

Efter detta är det väl bara att konstatera, tjejer är tråkiga. Som jag skrev i det första inlägget är Babben den enda roliga kvinnan. Vi kanske skulle ta och skicka henne ett gemensamt tackbrev. Fast nu ska vi väl inte vända allt emot tjejerna, inte deras fel att de blev födda utan det mesta bra vi killar blev välsignade med. Ibland finns det ju faktiskt 1 eller 2 per stad som är helt okey - dock inte på ett humormässigtplan men för övrigt. Vi får väl helt enkelt leva med att om vi ska ha roligt med en tjej får vi ha det själva, eller sätta dem framför vännerboxen.

2008-02-11 @ 13:10:37
URL: http://memyselfandstyle.blogg.se
Postat av: Therése

tycker ni är rätt så dumma i huvudet just nu

2008-02-11 @ 13:11:22
URL: http://touchoftess.tjejsajten.se
Postat av: Anonym

haha, kul skämt tess! det finns hopp!

2008-02-11 @ 13:18:12
Postat av: Pontus

Alex boi: Haha, ja, Babben är rolig... :D
Anonym tjej: Kul :D Dela med dig, vad sa du? ;)
Kenta: Du har faktiskt rätt angående det där om Parlamentet!
C: Haha, det är fan en godkänd teori iaf ;D
Anonym: Jag har faktiskt fått den erfarenheten med... :(
Lindberg: O ja! :D
Alex boi: Hey, haha, nu är du lite för hård! Däremot är det klart vi ska skicka ett tackbrev!
Kinderägget: Hörre duru! Med vilka argument då? :)
Anonym: Haha. he,

2008-02-11 @ 14:17:21
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Nico

Alltså Pontus jag hatar hur du alltid vänder min värld upp och ned med dina insikter. Jag kommer alltid vara misstänksam när folk skrattar from now on. Fasen.

Men vill jag vara rolig så brukar jag dra något från Tjuvlyssnat eller säga något elakt om någon fånig storstadsbloggare, typ Blondinbella. Jag har även en egenskap att alltid kunna dra paraleller till TV-serier såsom Kenny Starfighter och Simpsons. Men det måste man ju vara införstådd med om det ska vara kul, så det blir ofta internt. Naturarskämt och wordpuns är ju också klassiker.

2008-02-11 @ 15:13:45
Postat av: Prins Rosenberg

Pontus, du börjar bli vek, kanske därför dina besökare flyr? ;)

2008-02-11 @ 16:40:58
URL: http://memyselfandstyle.blogg.se
Postat av: Therése

jag ska föreställa en av dina bästa tjejkompisar, så skriver du ett inlägg om att tjejer inte kan vara roliga osv. TACK det var ju jävligt snällt. PUSS SMÄLL PÅ SÄFTEN HEEJ

2008-02-11 @ 17:04:20
URL: http://touchoftess.tjejsajten.se
Postat av: charlie

hmm, jag tror nog att det har att göra med att tjejer är så jävla bajsnödiga när det gäller att vara öppen och bara mörscha på information på ett roligt sätt... t.ex. jag har erfarenhet ifrån roliga samtal etc, men då har man inte direkt dragit softa punchlines och roliga skämt, utan det är sättet man berättar på, liksom grovt, chockerande, livelsefullt etc. som gör en historia rolig, dock så tror jag att det är lite som "Det" inom musikbranschen... antingen har man humor (på så vis att man kan spela ut den och berätta t.ex. en rolig historia) eller så har man det ej.

För övrigt så är en av de roligaste kvinnorna (får bli så nu, då hon är runt 30 barre) min gamle svenska fröken: Cecilia Matsson länge sedan man skrattade så mkt som på hennes lektioner, för hon erkligen berättade historier med sån passion, och mimik och lite chockerande saker som hände hit o dit, som gjorde att man höll på och dö av skratt... så helt enkelt blir min slutsats detta:

Tjejer, sluta vara så bajsnödiga!

2008-02-11 @ 17:06:06
Postat av: Pontus

Nico: Hehe, amen då är det ju safe... fegis :D Men funkar ju :)
Alex boi: Hah, det där är sedan länge glömt, min statistikstapel är som Fågel Phoenix, reinkarnerad!
Therése: Haha, du ÄR min bästa tjejkompis pucko! Du kanske inte hade varit det om jag inte tyckt att du var rolig! Ska du gå o gråta eller va va va ;)
Charlie: Utmärkt analys! Precis som med Babben, hon rockar loss! Mer attityd till kvinnorna helt enkelt.

2008-02-11 @ 17:36:03
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Sofie

Jag och några kompisar var ute för ngn månad sen (då en av dom var kille), vi tjejer drog kanske hur många roliga grova störda skämt som helst; medans killen (nej, han är inte blyg) drog kanske ett dåligt din mamma skämt.
Och vad gjorde vi?
Vi letade fram ett stort HEEEH, i lungorna.
Dock inte för att han skulle tycka han också kunde vara kul, mer för att han var snygg, och vi tjejer är på.
Varför jag kommer ihåg detta är för att vi hade en STOR disskution om detta efter :P
-----
Men jag är mest med killar, just för att jag tycker de är roligare; men man kan inte säga att alla tjejer är tråkiga.
För det är FEL
:)

2008-02-11 @ 20:38:30
URL: http://kajkant.blogg.se
Postat av: Prins Rosenberg

Kajkanten: Med lite enkel manlig logik så tycker killen endast ni var tråkiga, vilket ni antagligen var, och sen kan du inte dra alla killar öven en kant, liksom män som jag och min vapenbroder Pontmeisters ska väl inte behöva straffas för att du umgås med killar som drar "din mamma skämt"?

Puss

2008-02-11 @ 20:55:30
URL: http://memyselfandstyle.blogg.se
Postat av: Sofie

Rosenbergarn: Jo, han tyckte nog att vi var tråkiga. Det var nog därför han stod och asgarva hela tiden..
Hehe, kant, där fick du till den ;)
Nä, och den killen är störd, så han var ett dåligt exempel.
Tar min klass som exempel; vi är 3tjejer sammanlagt, killarna tänker inte ens på att vi är tjejer (förutom när vi klagar på att nageln bröts, och pratar om kläder osv); så det är mer person till person..
Inget gruppförtryck - Personangrepp är bättre
:)

2008-02-11 @ 21:15:41
URL: http://kajkant.blogg.se
Postat av: K

Pontus..detta är nog ditt bästa inlägg hittils..mer cred till mig please! =) Fast vadå då och då? Är inte mina naglar och alla spindlar underhållande nog? :P

2008-02-11 @ 21:39:35
URL: http://specialk.blogg.se
Postat av: Therése

mmmm braaa det var det jag ville höra :P
nu är vi sams igen

och charlie.. vi tjejer kan sluta vara så bajsnödiga om ni killar tillåter oss att bajsa!!!!!

2008-02-11 @ 21:53:02
URL: http://touchoftess.tjejsajten.se
Postat av: Pontus

Sofie: Jag säger inte att alla tjejer är tråkiga, men nästan alla har svårt att få människor omkring att le - utav ett skämt alltså. För den sakens skull behöver ju inte alla killar vara roliga, herregud, man sitter ju o letar efter stygn i huvudet på varannan snubbe, för han inte kan man ha så usel humor utan anledning?
Får jag fråga vad för linje du går? ^^
Alex boi: Haha :D
K: Jag börjar redan ångra mig ;) Bäst för dig att du lever upp till förväntningarna nu. Inga slarvbloggar från o med nu, och ha gott om mellanrum eller styckeindelning. ;)
Therése: Jag tar tillbaka det jag sa. Bajshumor är längst ner på humorkedjan. Haha (L)

2008-02-11 @ 22:03:16
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: charlie

hörru "Bill" (tess då) nämn aldrig det där ordet igen.. det är osmakligt... ;) haha hej

2008-02-11 @ 22:48:58
Postat av: Sofie

Pontus - Bara för att killar har stygn i huvvet betyder det inte att de är roliga ^^ Mest klantiga^^, och det är kul, fast då skrattar man ÅT dom, inte med dom :P
Entreprenörslinjen ^^ - Om man ska bli egen företagare ;)

2008-02-12 @ 12:16:16
URL: http://kajkant.blogg.se
Postat av: Pontus

Sofie: Jag menade att man letar efter stygn i huvudet för att dom är tråkiga - hjärndöda.

2008-02-12 @ 12:53:17
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Sofie

Pontus - Nytt uttryck för mig ^^ :P

2008-02-12 @ 14:01:07
URL: http://kajkant.blogg.se
Postat av: Pontus

Haha, det var ju bara en logisk beskrivning ^^

2008-02-12 @ 15:49:04
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Prins Rosenberg

Det säger ju sig själv att en fröken inte klarar av att förstå den då de är inkapabla till att tänka logiskt. Därför det finns ett bättre kön.

2008-02-12 @ 17:59:33
URL: http://memyselfandstyle.blogg.se
Postat av: Sofie

Pontus - Nja

Rosenbergaren -
Hah. If you say so^^
Kom ut ur bubblan honey

2008-02-12 @ 21:46:01
URL: http://kajkant.blogg.se
Postat av: Prins Rosenberg

I wish you where right ;)
Visa mig en logiskt tänkande tjej. Och nu menar jag ingen hybrid med en funktionsryggsäck med inbyggt paserkortshållare. Ge mig en femenin liten fröken som klarar av att lösa ett enkelt problem så ska jag börja
tillbedja dig ;)

2008-02-13 @ 01:52:52
URL: http://memyselfandstyle.blogg.se
Postat av: Sofie

PR - För att överdriva det hela; Carolina Gynning.
Väldigt feminin. Kunde inte steka korv. Lärde sig = problemet löst. Yeey! :D

2008-02-13 @ 21:01:37
URL: http://kajkant.blogg.se
Postat av: Pontus

Haha... Jag säger inte att alla tjejer tänker ologiskt - men det där var ett dåligt exempel. Hur passa krävande logik behöver man för att steka korv? :P

2008-02-15 @ 11:05:14
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Sofie

Ja, det har ju tagit henne nästan 30år att komma på hur man gör.
Haha, nej men, visst var det ett dåligt exempel; ville bara visa i vilken nivå jag tkr den här disskutionen ligger i ^^

2008-02-15 @ 20:03:36
URL: http://kajkant.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback