The Balance of Nature

Spontanvaknade lite efter elva idag, kroppen är tillslut återställd efter helgens bravader.

Jag bestämde mig iaf att göra mannagrynsgröt, det är hur bra som helst, idag blev det till o med exklusive stålull. Vilken hit!
Min farmor gjorde alltid mannagrynsgröt till mig, då blev det alltid perfekt. Jag har goda minnen från när jag var fyra, då när jag var sjuk o borta från dagis så var jag alltid hemma hos min farmor o farfar. Ibland blev jag matad - det tyckte jag var en jävla lyx asså. Ba sitta där och se. Tuggorna blev ju mycket godare när min farmor gjorde dom än om jag gjorde dom själv. Fick pappa reda på det här fick först jag en utskällning och sen min farmor o farfar. Hmpf, sicken tölp.
Jag o syrran är liksom uppväxta med att man lägger på sockret FÖRE kanelen. Det är så extremt självklart! En gång vägrade min syrra äta gröten för att kanelen las på före sockret. Jag förstår henne - även om jag förådde henne - jag hade ju ett visst ansvar som asball storebror att "visa vad jag går för". Även om pulsen slog i 180 och jag var rädd att dö testade jag att äta ändå.
Nu vägrade syrran äta gröten, hon är extremt envis.

Än idag förstår jag faktiskt henne. Det är så fel. Det är som att torka sig före man har skitit. Känns det korrekt kanske?
Allt har en viss ordning där det råder harmoni & balans - det skall följas annars uppstår KAOS!


De allra första julkorten trycktes 1843 i Storbritannien och först på 1910-talet hade traditionen riktigt rotat sig i Sverige.

Kommentarer
Postat av: Lindberg

Det där beteendet har ett namn: Obsessive compulsive disorder. ;)

2008-12-17 @ 12:50:08
Postat av: Max

Haha du har inte provat att blanda de båda o så hälla på det samtidigt??? Funkar skit bra :D

2008-12-17 @ 14:23:31
Postat av: Pontus

Lindberg: Du kan ha ett namn: Kommunistus Lindbergum. ;)

Max: Så gjorde dom alltid i skolan när man fick risgrynsgröt. Men det har jag aldrig gillat. Mig lurar dom inte...

Postat av: caroline

min mormor lärde mig att kanelen ska på först eftersom sockret då håller fast kanelen annars bildas ju ett äckligt kanel-lager ovanpå mjölken. och min mormor hade alltid rätt.

2008-12-18 @ 16:48:50
Postat av: Pontus

Caroline: "Farmor heter det!" ;D

2008-12-19 @ 00:09:17
URL: http://pontmeisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback