Hemma!

Bartömningen igår. Ja, man kan ju föreställa sig hur det var. Så var det.

Kul grej igår var att det första gången i Skövde nån okänd kom och sa: "du är den dära bloggaren va?"
Yes ma'am I am :)

Jag tog upp det här med ice-breakers igår. Ja, vi akademiker använder högskolan som icebreaker 9/10. "Så vad pluggar du?" "Aha, vilket år läser du?" "Är det kul då? (följdfråga på följdfråga) osv osv. Ja jo, det är en jättebra icebreaker. Den funkar ju alltid. Men det blir ju lite enoformigt.

Ibland när mina spritsmurfar hoppar i mig brukar jag göra galna icebreakers, konstiga o så - så att man verkligen blir ihågkommen och slipper få den hära: "Du förlåt, det är så många nya namn här du vet, vad hette du nu igen?"

Så igår använde jag min "Christer Sjögren-fint-öppning" Den är king, jag lurar alla med den... :D
"Fan, vilken konstig musik... synd att dom inte har lite Christer Sjögren, håller du inte med?
"mjaae... asså..."
"Han är min farbor, *halar fram körkortet och pekar på SJÖGREN* coolt va!?"
"Haha, näää? Haha, är det sant!?"
"Men ja.... vadå vill du ha fribiljetter eller?"
"haha, njaej...men är det verkligen sant på riktigt!?"
Beroende på hur full jag blivit så kan jag gå igång med I Love Europe innan jag avslöjjar mig. Hehe, stört kul :D
För att citera mig själv från igår:

"Jag längtar speciellt till julafton, då sjunger Christer, eller "Chrille" som vi säger i släkten, då sjunger han framför brasan medan vi öppnar julklappar. Det är något med det ögonblicket, han berör verkligen!" HAHA, jag grät av skratt inombords :)

Aja, jag är sämst på att oddsa asså. O Arsenal fick ba 1-1 mot Liverpool, men så blev Adebayor felaktigt utvisad efter 60 min. Stört. Iallfall så kunde jag räkna Liverpools fina anfall till ett. Visst förstår jag att det är kul att hålla på ett lag som vinner - men det måste vara ren misär att vara fan när de spelar oavgjort eller förlorar. Liverpool är typ som ett uppgraderat Millwall, West ham deluxe eller Brunnsängs IK - inget finlir direkt.


Det står ingenstans i Bibeln att kunskapens frukt var ett äpple.

Kommentarer
Postat av: karolina

vem fan körde du den öppningsrepliken på?

2008-12-22 @ 15:11:36
Postat av: Roggan

Och det är arsenal menar du? Gerrard hade en jättechans och likaså kuyt när almunia tippade till hörna missade du dem?

2008-12-23 @ 00:26:55
Postat av: C.Ronaldo

Om man jobbar på en stor tidning och skriver en sportdel, kan man verkligen skriva såhär då ?

"Men Liverpool kunde dominera stora del av matchen på Emirates, trots att de saknade Fernando Torres, tvingades spela med Robbie Keane ensam på topp och dessutom leddes av Rafael Benitez från sjuksängen", ( hela artikeln finns på länken)



Borde man inte gå typ Fotboll för idioter 1 innan man får börja som krönikör? Dessutom gillar jag inte honom för han säger bara att jag filmar och vill spela i Real Madrid. Men jag älskar ju United, Sir Alex är som min baba.

Postat av: David

Skönt att ha dig hemma igen grabben!

Tveksam till den där sjögrengrejen, men de e ju alltid kul med nya icebreakers=D

2008-12-23 @ 03:22:12
URL: http://davemeister.blogg.se/
Postat av: Pontus

Karolina: Haha, Mikis polare, hon brunetten :D

Roggan: Ha, bra spelare. ^^

C.Ronaldo: Dummaste jag läst, Arsenal har ju lite mer skadeproblem än Liverpool. Walcott, Rosicky, Toure, Eduardo....

David: Haha, tack! ;)

2008-12-23 @ 11:52:34
URL: http://pontmeisters.blogg.se/
Postat av: Roggan

Liverpools skador. Torres, Mascherano, Skrtl...

2008-12-25 @ 10:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback