*Chopp, chopp* uhh...!

Ibland är jag bara så jävla rolig. Ibland räcker det med att springa ut i hallen och kolla i spegeln för att brista ut i skratt!

Jag & Sebbe satt och diskuterade nåt häromdan, vi kom in på syretillförsel och regnskog, bara det är ju kul, hoho.
Det uppstod en våldsam diskussion där Sebbe hävdade att syret skulle ta slut för människorna om man skövlade all regnskog.
Löjligt! Sa jag och argumenterade för våra blå/gröna alger som finns i haven som ger massvis med syre.
Sebbe var envis. Jag var arg. Sebbe gav mig blicken & himmlade med ögonen. Jag vred långsamt på huvudet tills det knakade till och ljöd ut ett dovt gutturalt vrål. Sebbe kavlade upp armarna och gick iväg och diskade.
DÅ kastade jag mig snabbt som fan i soffan slängde upp datorn i knäet och mejlade Greenpeace snabbt som fan. Jag mejlade Stora Enso också (Företag som bl.a skövlar regnskog) för att få en annan vinkel på frågan - men dom har i skrivande stund inte svarat. Det har Greenpeace :D

Mitt mejl:
Hej
Jag och en kompis diskuterade regnskogsfenomenet.
Han är rädd att syret kommer att ta slut om man skövlar all regnskog, men jag tror att vi skulle kunna andas ändå.
 
Jag undrar om ni har någon teori vad som skulle hända med vårt syre om man skövlade all regnskog?
 
PS. Är det dåligt med "för mycket" regnskog? Alltså finns det risk för att vi skulle få en obalans i luften om det fanns för mycket skog?
 
Tack på förhand
Pontus

Mejlet från Greenpeace:
Hej, pontus och tack för ditt mail. på länken nedat kan du ser hur livet
utan regnskog kan se ut. Problemet är framförallt lokalt och den globala
effekten av regnskogens försvinnande är ju att klimatet förändras ännu
mer (20 % av all växthusgasutsläpp är just på grund av regnskoggskövling).
http://sv.wikipedia.org/wiki/Amazonas_regnskog

När det gäller syre, så kommer vårt syre faktiskt från havet, även om
regnskogen kallas för världens lungor

http://sv.wikipedia.org/wiki/Regnskog

hoppas det hjälper dig. med vänlig hälsning, martina

--
Martina Krüger
Greenpeace energy and climate campaign
Nordic/ Stockholm
Hökens gata 2

+46 8707278 - mob: +46705502913
[email protected]

Dumtjacket har stavat mitt namn med liten bokstav, den jäveln. Hörre du fröken Krüger, ser du den här killen så är du rökt!

FATTARU!?

På engelska har puman fler än 40 olika namn, till exempel cougar, mountain lion, catamount och red tiger.

Kommentarer
Postat av: Max

Haha vadå då? Hon kompensera det ju med att skriva sitt eget namn med liten bokstav också :P

2008-12-14 @ 20:23:12
Postat av: Anonym

skriv något kul eller kom hem

2008-12-14 @ 21:42:04
Postat av: Pontus

Max max max, tänk om nån går o hugger dig med en yxa i bröstet - även om den sen hugger sig själv i bröstet så torde du fortfarande vara sur, inte sant? :D

Paco: Haha, för annars?

Postat av: Max

Hahaha okej då :D

2008-12-15 @ 15:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback