Utfall

Igår var jag inte alls sugen på att gå ut. Vesper, Johnny & Paco ramlade in hos fort Sjögren kring ett. Det var ju Arsenal som lirade så Pacs var givetvis full hela dagen.
Föga oväntat vann Arsenal. Att united bara fick 1-1 idag mot Newcastle gör att man nästan längtar att gå till jobbet för att sprida lycka omkring sig ;)

Men men, det blev som det blev och runt åtta kilade vi hem till Thomas för förfest och vid kvart över 11 så vandrade vi ner mot södra stadskärnan för en visit till vårt kära O'learys. Måste vara den stundande lågkonjunkturen som tvingat O'learys att höjja garderoben till 40:- Jag skulle allt vilja skicka dit en spion från kommunen som kollade hur mycket av det som redovisades... haha.

Cherry & JB

Väl där inne träffade man alla gamla vanliga. Det är inte så mycket nytt. Men vad gör egentligen det - man har redan vaskat fram sina guldkorn som man stannar och pratar med. Och det kryllade av dom igår!

Som Rikku, överlevande från Island. Man liksom skiner upp när man ser honom, han är friden själv. Sitter där och ser nöjd ut. Utstrålar harmoni och ba ler. Han skulle kunna konvertera ett gäng emos till scouter med en enda blick.
Sen träffade jag Andreas Matsson
, haha, vi var bundisar när jag bodde i Nykvarn när jag gick  i femman. Vi brukade spela krocket, fotboll och palla äpplen. ...Och mobba Martin Storm, haha, vi var en jävligt skön trio faktiskt.
HAHA! Jag kom på en gång när jag o Matsson var på ICA i Nykvarn! Vi hade hört att man kunde panta en flaska, snabbt ta tillbaka den, panta igen, o igen o igen. Vi tänkte således bli rika. Så vi hade tre pantflaskor och gick in på ICA med små busiga miner. Vi var lite nervösa och tog oss snabbt fram till pantautomaten. Andreas började panta och visst fungerade det!!! Men när mätaren stod på 18.50:- så stannade maskinen. Vi ba wtf!? o gick o hämtade personal. När dom kom dit frågade dom hur mycket vi pantat och vi drog väl till med: "typ 20 stycken" då sa dom okej, låste upp och kollade bakom i maskinen.
Vad vi inte hade räknat med var att dom just tömt den på flaskor. Där inne fanns bara tre pantburkar... ÅÅÅÅHH Det var jävligt pinsamt. Hihihihi, vi rusade ut därifrån ganska snabbt ;D

Jaja, sen träffade jag en från fotbollslaget; Anas. Det var första gången han var på krogen haha, och, tja, det är inte alltid lätt att vara ny i Sverige. Vi träffar Martina Sundvisson & Jenny där, morsar lite och sen säger han lågt till mig medan han pekar på Martina:
Anas: "Ey, Pontus, hon där, vad kostar hon?"
Pontus: "Hahahahaha!!!!, tja, det börjar väl bli höstrea så, en öl kanske? hahahaha!!!"
Anas: "nemen äliiit, va kosta?"
Jag är helt seriös nu när jag säger att jag höll på att dö av skratt. Jag fick verkligen ingen luft! Tillslut fick jag reda ut ett par begrepp för min kompanjon... hihihi


Thomas under siege!

Nåja, resten av kvällen flöt på och vi landade på efterfest hos Pacs. Pacos syrra, Cecilia, aningen påverkad... bara aningen... ;) fick värsta rycket. Hon började diska och sen kokade hon kaffe och spetsade till kaffet med whiskey! Ett, två tre, SUCCÈ. Sen drog jag mitt strå till stacken och startade igång lite redig Enya. Det blev typ hur bra som helst asså.

Det blev en kanonhelg. Nu ska jag lägga mig o läsa Operation Garbo - del II.
På återseende!
En grupp skogsfåglar på Nya Guinea, pitohuierna, har giftiga fjädrar och giftig hud. Ett rovdjur som fångar fågeln i munnen reagerar instinktivt och spottar ut fågeln igen.

Kommentarer
Postat av: cissi

ähh. det var inte så farligt. klart tanterna måsta ha kaffe, det var ju mitt i natten... Det var som om tiden stått still på olearys (för oss mer känt som avenyn), så vi körde på som när vi var 18. säg bara till om ni behöver bartender nån fest framöver =0). du kan ju fråca pacs hur man blandar en "cissigrogg". kram på dej & tack för senast.

Postat av: pacs

Tur för dig att jag inte har någon kamera!

2008-08-19 @ 18:43:15
Postat av: Martina

hahaha va fan

2008-08-20 @ 21:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback