...Aha!

Ibland lever uppdateringen av bloggen i symbios med konjunkturen. Just nu är det lågsäsong. Det pangar till ett inlägg då och då, men det är ingen streaming så att säga. Den startar i September.

Jag hade en mindre tillställning i lördags och än en gång fick jag bekräftat de facto att min kladdkaka är en legend. Det kändes bra. Alla drack så jävla mycket vilket resulterade i att alla glas & muggar användes och dagen efter led jag med min diskmaskin. Inget glas gick sönder, ett mindre mirakel. Dock hade någon sönder en kruka, som kanske inte borde gått sönder...

Nåväl! Att jag lyckades låsa ut Paco & Alex gjorde att jag sov gott och dagen efter satt jag, Lindbergan, Jeff & Vesper och hade djupa samtal om ditt o datt. Nån tjej på festen - som jeffan inte kommer ihåg - hade frågat:

"Var är den där killen som är vindögd med det röda ansiktet?"
"Va?"
"Amen han med långt hår!"
"Aha, Jesper!"

HAHAHA!!!!!!! Det är liksom mer uppseendeväckande att Jesper är vindögd och röd i ansiktet än att han har långt hår :D hahahaha! Stackars Vesper.


Jaja, jag är en man som tänker mycket. Iaktar, analyserar - kommer fram till nåt. Ibland säger folk det till mig: "Sluta tänk så jävla mycket" och ibland kommer jag på mig själv att koppla bort medvetandet från samtal som inte intresserar mig. Det framstår som ganska drygt, jag veeeet, men det är liksom inte med meningen. Det är därför jag ibland uppfattas som lite disträ, haha.
Iallafall tänker jag hellre för mycket än för lite.. Det senare fenomenet verkar vara överrepresenterat i stan'.
Hur som helst har jag ju då tänkt på en sak när det gäller mina vänner. Det finns nåt hos varje vän till mig som ger mig något. Det ger mig liksom något, att umgås med just den personen.
Jag är en social person, jag har lätt för att träffa nya vänner och plocka fram det jag gillar hos dom. Alla nya människor man träffar går ju igenom en 'try-out' och efter ett tag märker man ganska lätt om det är en intressant person för en, eller inte.

Vissa människor man träffar har man kanske inte har några gemensamma nämnare med eller kanske inte samma kemi. Man är liksom två pusselbitar som inte passar ihop. Dom individerna ger en inget. Dom intresserar inte en. Dom fyller bara ut jorden och snor min luft. Det är sånna jag har kommit fram till att jag aktivt ska stänga ute ur mitt liv. Det är små energi- & tidstjuvar som är helt onödiga.
Ovanstående är egentligen ruskigt logiskt. Men man tenderar att glömma bort det för att man vill framstå som "allas" kompis. Sånna har jag egentligen aldrig gillat. Sånna där som inte vågar bekänna färg, säga vad de egentligen tycker för att vara på allas sida samtidigt.

Jag ska iallafall lägga mer energi på dom människorna jag tycker om och mindre på människor man träffar i trappen på krogen som man egentligen inte alls bryr sig om. Att man lägger mindre tid på individer man inte bryr sig om behöver för den saken skull inte betyda att man är otrevlig. Man prioriterar blott sin tid lite bättre... ;)
Det finns cirka 100 miljarder kronor i form av sedlar och mynt i omlopp i det svenska samhället.

Kommentarer
Postat av: Hespero Di'walldo Gonzales

vad fint Pontus! :)

2008-08-05 @ 00:59:58
Postat av: x

Hörru nu får du inte ta dig vatten över huvudet om din kladdkaka. ryktet går på stan att den inte är så god som du påstår. kanske borde ta ut den några minuter innan så den är en kladdkaka och ingen torrkaka!

2008-08-08 @ 00:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback