Mina försvarsmekanismer fungerar utmärkt!

Goddag!
Igår var det en väldigt upp-&-ner dag, både känslomässsigt & ekonomiskt.


För, börsen gick ner 3,6 procent men jag erhöll ju presentkort från mina arbetskamrater. Sen hade jag skatteåterbäring på 2600:- som jag tänkte kvittera ut idag. Men igårkväll när jag var påväg till fotbollsträningen så kom jag på hur otroligt skönt det skulle vara att betala liiiiite mer i skatt. Bara lite grann. Tänk vad många bra saker staten kan göra om jag betalar lite mer i skatt?
Mina böner blev hörda och en snubbe hoppar ut i gatan och vinkar lite. Jag vaknar upp ur min dagdröm och saktar in. Långsamt går det upp för mig att det är en snubbe i uniform. Det står nåt på den... AHA! (I) Det står POLIS.

"Hej, du körde 69km/h på en 50 väg"
"Öh, jaha"
"Körkort tack"

och vipps, 2800:- schpänn försvann.
Fyra arbetsdagar raderades ut ur mitt liv. Men men, shit happens. Sen kom jag på att jag har en vinst på 200:- i trisslotter som jag ska hämta ut. Så, allt som allt så går det ju jämt ut.

Kanske investerar staten mina fortkörningsböter i bättre högskola & universitet? Dessutom har jag åkt för fort varenda dag i snart 2 års tid, så man kan säga att jag betalat 3,6 spänn om dagen för denna lilla förmånn. Om det är värt det?
Nä.
Men det känns lite bättre nu...
Är man en enorm kaffedrickare och dricker 100 koppar kaffe på fyra timmar lider man stor risk att dö av koffeinet man då har fått i sig.

Kommentarer
Postat av: Rosen

Jag kanske är jätte trött, men jag får 2800\730 = 3,83 ungefär?



Hur lyckas du få det till 36kr\dag?

Postat av: Pontus

Äsch, några decimaler hit eller dit... ;D

2008-08-20 @ 17:48:58
URL: http://pontmeisters.blogg.se/
Postat av: Rosen

Javafan, du jobbar(jobbade) ju bara med Södertäljes budget haha

2008-08-20 @ 18:03:09
URL: http://memyselfandstyle.blogg.se/
Postat av: Skötare

Står det inte 3,6 schpänn? Är inte det 3,6 kronor?

2008-08-22 @ 09:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback