ZZzzzZZ..um sklm stu!?

Goddag goddag bäste läsare!

Idag när jag satt med nåra gummor/kollegor o käka lunch så utbrister en av damerna plötsligt:
"gud vad det här med medborgarlön verkar bra!"

Följande scenario utspelade sig i min lilla hjärna på nån mikrosekund:
En humorcell förbereder hjärnan att garva högt men blir avbruten av en SÄPO-cell som inte uppfattar någon sarkasm hos gumman. Fy fan, red alert, red alert. Rusta för verbalt krig! Barikera en offensiv defensiv;
*Låtsas svälja mat i fel strupe av förvåning - check
*Lägg armarna i kors - check
*Luta honom tillbaka i stolen - check
*Krök läpparna till ett knappt synligt leende - check
*Rynka pannan - check
*Avge en djup suck och skaka på huvudet en smula - check

Försvar, done.

Aja,
Det blev ju ingen vettig argumenation med den där livsformen. Suck. Medborgarlön. Individer som är För medborgarlön kan ju lika gärna smeta in sig med cyanväte, borsta tänderna med en sax och ta djupa andetag under vattnet. Det är mycket bättre, för det är ungefär lika korkat som idén med medborgarlön men det drabbar iaf inte mig.

Nåja, sen hade vi nåt slags ATP-möte. jag fatta ingenting, men jag gillar att gå på möten för då känner jag mig viktig. ^^ Det liknade en Lars Molin lektion (förutom att jag fick betalt nurå ;)  Man satt bara där för att man liksom skulle göra det. Jag upptäckte att min otroliga konstådra sitter kvar från Ragnhildtiden! Så fort man kände att Blicken riktades åt ens håll så gömde man sin penna & teckning. Skåda mitt nästan färdiga träd!
image426
Nästan färdigt träd av Pontus Sjögren

Kommentarer
Postat av: cecilia

Det kan du ju fortsätta med på nästa (säkerligen lika viktiga) möte! ;)

Postat av: Pontus

Jao, jag sparade den! (visst var den fin? - säg att den är fin!)

2007-09-20 @ 22:29:03
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Jossan,

Lars M är min värsta! "nu är det så här va, med det här lagarna va. och domstolen såhär va,va,va,va,va,va,..... " Aja, Kreativt träd iaf:)

2007-09-21 @ 16:25:15
Postat av: alexandra

heloooj princess:) hur måru? ja skriver ett litet meddelande här ias, för en kommentar:P
va händer i helgen ??

2007-09-21 @ 16:25:18
URL: http://alexsandras.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback