Påminnelse!

Heysan, jag har fan ett ganska skönt arbete. Obegränsat med kaffe, massa rara tanter omkring mig - ni vet sånna hära som vill nypa en i kinden, det är den uppfattningen jag fått ^^ Jag sitter tillbakalutad i min kontorsstol med en kaffe i handen och sorterar papper medan radion spelar shyst musik i bakgrunden. Tiden går snabbt.

Idag skickade jag massa påminnelser, skitkul! :D Jag är den här personen som gärna plockar fram lite humor ur en humorlös situation får att vardagen ska glida lite lättare. Så jag gjorde olika smileysar på påminnelselapparna:


Exprimenterade lite, ibland hade jag versaler, som om att det var AKUT! Ibland fler utropstecken. o ibland blinka blinka smileysar, ni ser ju själva den längst till höger. haha.

Sen vare en snubbe som hette Mohamed som skulle få en påminnelse, jag var så jävla sugen på o skriva Påminnelse/Jalla jalla för fan!  men jag lät bli. äsch, det hade varit kul. haha

Eller så satt jag där o pratade högt med mig själv o muttrade med hopplös röst & Göteborgsdialekt: "Bouuusse Bouuusse Bouuusse, eru dooooooom elläää? du måste ju betaaaala dina räääääkningar..."

Tja, är man lättroad - så är man ^^ Men som jag alltid brukar säga: "Bättre att vara lättroad än att ha ett ben!"

Hur som helst så läste jag Aftonbladet idag, och vad skådar mina ögon!? "2040 så är lönerna jämnställda om det fortsätter i den här takten"  Jaha? Så jag ska bli 53 bast innan en brud kan bjuda mig på en öl på krogen? O yeah, Crocs inn Here I come!

Äh, nu har jag fotbollsträning - tjoflöjt!

Kommentarer
Postat av: Olsson

Du glömde nämna att du fick spö i schack idag =)
Aja, det var trevlig iaf, vi hörs!

2007-09-05 @ 19:09:57
Postat av: cecilia

Alltså borde takten öka så att alla kvinns kan bjuda tillbaka! :)

Postat av: Alexfuckingsander

Pontus, det är inte deras löner det är fel på, utan deras inställning. Iofs ingenting jag tycker de behöver ändra på men endå, tro inte att du kommer bli bjuden av en tjej bara för de får mer pengar, kommer endå alltid vara lika snåla.

2007-09-05 @ 19:49:05
URL: http://memyselfandstyle.blogg.se
Postat av: Pontus

Olsson: Tänk på mitt självförtroende vafan. Jag får ju alltid spö på schack av dig, det är ju ingen nyhet ;) haha, men nästa gång din jävel... ^^
Cecilia: Verkligen.
Alex boi: Alltså. Jag har tänkt på re där alltså - o du har ju helt klart en poäng - i vår ålder atm, så är det fan exakt jämnlik lön. O på krogen förväntas ändå inte kvinnan bjuda på en drink - det vore ju som om De skulle börja fälla upp toalettlocket - fel. Hum... konservativa jävlar...mutter...

2007-09-05 @ 21:29:13
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Partygeneralen

Självklart är det mannen som ska stå för notan, så har det alltid varit, och så ska det naturligtvis förbli. Förresten är det inget fel på Crocs in, har ett svagt minne av att drinkarna varit ganska så rejäla, för att uttrycka det milt.

2007-09-05 @ 22:17:44
Postat av: Elin

hahahah fy fan va roligt! jag är också lättroad så smileysarna var en favorit..eller jalla jallaa!!

2007-09-06 @ 14:23:09
URL: http://elinodells.blogg.se
Postat av: Pontus

PG: haha, förfest på crocs innan de äldre anländer då... haha
ELin: :D Du har helt enkelt sinne för humor! :D

2007-09-06 @ 22:25:55
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Gautemonika

This is the coolest web site I have seen for ages, excellent work and content.

2010-04-28 @ 14:50:51
URL: http://gautemonika.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback