Män vs Kvinnor

Fick en liten förfrågan från Johanna förut, att printa ner lite saker och ting i den här stilen:
"när det kommer till tjejer och så... menar me sms bl.a, hur man ska tolka saker osv"

Och nu ere såhärva, att jag inte har något bättre för mig än att röjja lite hemligheter och dra ut lite trams om hur jag tänker. Jag kör.

Nåväl. Det finns ju givetvis olika sorters män, allt från brats till garderobsraggare som släpar knytnävarna i marken efter sig och stöter ut hela hjärninnehållet med ett: "ugh..." Men ibland måste man ju generallisera för att kunna uttrycka sig och dra slutsatser.

Och sen så kan jag ju inte annat än berätta hur jag själv uppfattar det hela.
Tillåt mig börja med SMS. SMS är bara till för att skicka gulliga godnattmeddelanden och bussbiljetter. Hur kan en kvinna begära att en man ska vara trevlig om hon tvingar honom att sitta o knappra på en mobiljävel när hon istället kunnat slå en pling o myspratat lite?. "buhu, jag är nervös" no? eller måste ni ha tid att tänka efter "så att det inte blir fel"?

Jaja, om det nu skickas sms, så är det väldigt viktigt med formuleringen - smileys är underskattat. Ett "vad gör du?" jämfört med "Vad pysslar du med :)" skiljer sig enormt ur min synvinkel.

Den utan smileys har en liten kompisinriktning och hamnar alltså i kategori "vi är bara kompisar". Den Med smileys är lite bättre formulerad och menar på att man vill ha något liknande tillbaka, alltså hamnar den i kategori: "Ska vi dansa först, eller?"

(Fy fan vad jag är rakt på sak. det är så det ska va. Jag ska fan ta o klona mig själv o sitta o diskutera saker. Fatta vad skönt egentligen o ba "due..."    "exakt, vädret är fint och vi drar till heron o ser en bio efter fikat på waynes, jag kör upp o du ner!")

Ni kvinnor där ute. Det går inte ihop, ni vill att vi ska vara ärliga, snälla och omtänksamma på samma gång. Hur i helvete ska vi svara på frågan: "Tycker du jag är tjock?"

Nej, ni kvinnor vill alltid ha bekräftelse på allt. Om ni säger "vad fin du är i håret" så väger det inte lika tungt som om vi skulle säga samma sak fast till er. Schelv skulle jag bli lycklig som ett barn i en godisaffär om ni skulle fråga om senaste Arsenalmatchen. Allt handlar helt enkelt om att värdera värden och sen byta. Fan, Doktor Phil kan ju slänga sig i väggen, Pontmeister's in da house.

Jag tycker vi män sköter oss efter bästa anpassningsförmåga. Ni kvinnor däremot. Amagad, nu blommar jesus! och min frustration stiger...

Tillåt mig lägga fram några påståenden som sen bevisas.
Kvinnor trivs när det finns något att bråka om.
Jämnställdhet är okej så länge som det gynnar kvinnor.
Kvinnor har en tendens att göra stora saker av små saker.

Allt detta kan vi sammanfatta med detta praktexempel och göra klart det nu en gång för fucking alla. Det sablans jävla toalettlocket! Hur kan en kvinna irritera sig på att det är uppfällt?! Vi män irriterar oss inte när det är nerfällt, och det är fan typ 10000 gånger jobbigare att lyfta upp toalettlocket än att fälla ner det! Från och med nu tycker jag att ni kvinner där ute håller käften eller lyfter på locket efter att ni är klara.

Slutsats:
Kvinnor ordnar problem, o gillar det till en viss gräns, när vi män väl vågar kliva in o lösa problemen så blir vi blott anklagade att vara roten till problemet, och när ni väl inbillat er det så gaddar ni ihop er och attackerar i flock.
Lågt, så lågt.

aja, det här får fan typ bli del 1 eller nåt, jag har mer att klaga på men ingen tid. Adjö.

Kvinnor & vin, vår lycka & ruin. Och ni bör se denna länk efter att ni kommenterat, ganska kul.
http://www.snabbstart.com/film/04f34e3694

Kommentarer
Postat av: Odell

haha stöört sköönt...klart att vi gillar problem!! tjejer intrigerar, det pratade vi ju om igår, that's life. :) meen killar är knäppa, jämt.

Postat av: Wennlund

Om du behöver bevis för att det är som du säger så kolla in den där!
http://www.anvari.org/fun/Gender/Proof_that_Girls_are_Evil.html

2007-09-02 @ 23:14:43
URL: http://wennlunds.blogg.se
Postat av: Joni..

Så rätt.

2007-09-03 @ 02:49:48
Postat av: cecilia

Jag dör! :D
Jag antar att det mesta är sant, men jag måste bara tillägga att SJÄLVKLART gillar kvinnor jämnställdhet när det gynnar kvinnor, för om det inte gynnade kvinnor skulle det inte vara jämnställdhet. Eh.
Och sms. En smart grej, bara man INTE smsar någon man knappt känner och säger att man gillar den. Så gör man bara inte.

2007-09-03 @ 17:03:13
URL: http://tigerharen.blogg.se
Postat av: Jimmy

Kunde inte skrivigt det bättre själv..

2007-09-03 @ 18:13:43
Postat av: Pontus

Odell: Att vi ibland framstår som knäppa är blott en följd av era intriger - man blir ju kanontokig ;)
Wennlund: Fullt logiskt ^^
Joni: Javisst, det var ju jag som skrev det, höhö xD
Cecilia: Varför kan det inte bara vara lika? :) Ni är så kräsna.
Jimmy: Tackar ;) del 2 lanseras inom kort ^^

2007-09-03 @ 18:54:23
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Andrea

alltså pontus.. haha klockrent, vet inte men det stämmer för jävla bra (i alla fall på mig) ;)

2007-09-03 @ 19:08:29
URL: http://andreaepalmqvist.blogg.se
Postat av: Cam

suck... du har så mycket kvar att lära dig...

2007-09-03 @ 19:35:12
Postat av: Pontus

Andrea: Det gör det på alla tjejer! :P
Kusin Cam: Jag vet, nåt tips på vägen? ;)

2007-09-03 @ 21:19:10
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Lill David

Hahaha riktigt rätt skrivet. De verkar gilla att konstant omges av problem de där kvinnorna:P

2007-09-03 @ 22:08:12
Postat av: Jeffan

Min gode vän pontus! håller med ditt inlägg till punkt och pricka. Tycker det var hysteriskt roligt, smakfullt och framförallt Sant!
leverera mera!!

2007-09-04 @ 23:54:12
Postat av: sofia

det är den uppfällda toalettsitsen man irriterar sig på, inte själva locket. =)

2007-09-06 @ 18:54:28
Postat av: Annie

Kvinnor är precis så jobbiga som män tycker och män är precis lika ointresserade av känslor som kvinnor tycker. Roten till problemet är inte män det är mäns intressen..

2007-09-08 @ 12:57:04
URL: http://annieakerberg.blogg.se
Postat av: Syedenya

Thank you for producing such a down to earth site.

2009-06-03 @ 11:06:08
URL: http://syedenya.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback