Eru god eller ond?

Tjena mors, jag satt där på kontoret och fick en vision. Jag är ju så god alltså, jag försvarar dom goda utan tanke på egen vinning och jag håller dom onda "at bay". Nå, medans dom onda där ute spottar o fräser så smuttar jag på lite vin, rynkar pannan och lägger fram några vettiga argument om varför jag har rätt och min motståndare fel.

Jag menar, spana in mitt horoskop för idag:
image428
True baby, that's true.

Nå, jag vänder mig till Dig, förutsatt att du är på rätt sida - min sida. Jag tänkte peta upp en lista på  75 saker du kan använda mot onda människor om vinet & argumenten tar slut. Nu kör vi ;)

  1. Blinka vänster, sväng höger.
  2. Blockera postlådor med din kropp.
  3. Hälsa ofta och alltid med en livlös hand.
  4. Prata med handen för munnen.
  5. Bär jeans på bröllop.
  6. Fråga folk vad de betalade för sina kläder.
  7. Skriv inte under dina checkar.
  8. Kratta in dina löv i grannens trädgård.
  9. Utveckla ett dåligt minne.
  10. Påminn folk om att deras fräknar kan leda till cancer.
  11. Fråga folk hur mycket de tjänar.
  12. Lämna kvar prislappen på presenter.
  13. Blås ut ljusen på andras födelsedagstårtor.
  14. Anta att alla håller med dig, men försök att övertyga dem ändå.
  15. Peta folk i örat på bussen.
  16. Rör tavlorna på museum.
  17. Hota med stämningar.
  18. Berätta för folk att de står med i ditt testamente trots att de inte gör det.
  19. Glöm bort att nämna en sväng eller två då du berättar hur man  tar sig till en efterfrågad plats.
  20. Påminn folk som blivit arbetslösa att de antagligen borde jobbat  hårdare.
  21. Se vad som krävs för att badvakten ska hoppa i vattnet.
  22. Prata i ofullständiga meningar.
  23. Dra skämt om terrorister på flygplanet över Atlanten.
  24. Skriv dit en titel som "Doktor" eller "Stadsfullmäktige" då du hyr ett rum på hotell.
  25. Gör inget förrän du blivit bedd två gånger.
  26. Berätta för folk vad du tänker ge dem i födelsedagspresent.
  27. Fokusera på att vinna och strunta i spelets regler.
  28. Se till så att alla får veta att du är på väg till toaletten.
  29. Snyt dig i lånade näsdukar.
  30. Be domaren i barnens fotbollsmatch att dra åt helvete.
  31. Om du för en gångs skull gör något snällt, se till att alla får reda på det.
  32. Muta ungar, de är lättköpta.
  33. Ljug för din terapeut och sitt i deras stol.
  34. Ställ din kundvagn i kassakön, och gå sedan runt och handla mer.
  35. Citera Adolf Hitler.
  36. Berätta färgfullt hur en bortoperering av livmodern går till då förrätten kommer in.
  37. Klottra på viktiga dokument.
  38. Sitt på motståndarnas sida på matchen och heja på ditt lag.
  39. Gör dig lustig över män som gråter.
  40. Hitta på statistik för att övertyga folk vid gräl.
  41. Öppna gåvocheckar vid bröllop och kommentera summan.
  42. Rekommendera opålitliga bilmekaniker.
  43. Tala ömsom högt ömsom lågt för att få folk att tro att de är på väg att förlora hörseln.
  44. Låtsas vara hund och lukta folk i skrevet.
  45. Berätta inte för vegetarianer att det är kött i pajen som du lagat.
  46. Ring dina vänner under deras favoritprogram och berätta om alla dina problem.
  47. Slå aldrig av helljusen.
  48. Öppna kistan för att ta en sista titt. Två gånger.
  49. Ta diskussioner om vädret på blodigt allvar. Jämt.
  50. Vissla en käck liten sång - om och om igen.
  51. Glöm poängen, men låt inte detta stoppa dig från att berätta historier.
  52. Få dina barn att göra honnör då du kommer in i rummet.
  53. Ha ett enda långt skrik som ditt telefonsvararmeddelande.
  54. Anse att vi ska ha dödsstraff . . . speciellt för dubbelparkeringar.
  55. Var tvetydig; det är ett bra sätt att ta båda sidors ställning.
  56. Handikappparkeringar är till för dig.
  57. Ha minst tre olika strategier för att kunna slinka före i kassakön.
  58. Hoppa in framför så många kameror som möjligt.
  59. Fråga föräldrar och mor/farföräldrar hur mycket de kommer att lämna efter sig då de dör.
  60. Servera fisk som fortfarande har huvudet kvar.
  61. Peta på främlingar.
  62. Mata djuren i djurparken. De tycker speciellt om tuggummi.
  63. Fråga folk hur de har det, men vänta inte på svaret.
  64. Påminn vänner om idiotiska saker de gjorde för tio år sedan.
  65. Slå in dina möbler i gladpack och tvätta dem aldrig mer.
  66. Kör fort och så nära trottoaren som möjligt.
  67. Säg att kaffet är koffeinfritt då det inte är det.
  68. Berätta hur långt det är, men använd miles i stället för kilometer.
  69. Säg till alla att de borde söka hjälp.
  70. Käka ute med dina vänner och "glöm" din plånbok.
  71. Ta glödlampor från trappuppgången då de går sönder inne i din lägenhet.
  72. Skriv inte under dina gratulationskort.
  73. Gör narr av alla accenter.
  74. Misstänk alltid en sammansvärjning.
  75. Borsta bort mjäll från andras axlar.

Eder Knight in shining armor ;)


Kommentarer
Postat av: Annie

HahA! det bästa jag läst på länge!

2007-09-26 @ 23:39:44
Postat av: Sofia

Alltså du är klockren, så jävla klockren! :)

2007-09-26 @ 23:41:57
Postat av: cecilia

HAHA din blåmes! Och hur gammal är inte den där listan? ;)
Ps. När man borstar bort mjäll ska man lägga till (för extra lömskhet) "Snöar det ute?"

Postat av: Pontus

Annie: Ah, varsågod! ;)
Sofie: Yes, tack ^^
Cecilia: Du stumpan - den är hårt reformerad. Jag har uppgraderat den! Voilá.

2007-09-27 @ 10:30:47
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: cecilia

Är den? Det märks inte :(

2007-09-27 @ 11:29:26
URL: http://tigerharen.blogg.se
Postat av: Pontus

Suck. Gud vad du är elak. Du är bara avis för att jag hann ta upp counter-attack ämnet innan du gjorde det. He he he...

2007-09-27 @ 12:47:51
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Jeff

Du är så jvla bra! men du glömde, Få din vän att betala födelsedagspresenten till er gemensamma vän genom att skylla på ett trasigt bankomatkort! ;)Jag har inte glömt mannen! =)

2007-09-27 @ 13:28:06
Postat av: cecilia

Som om jag behöver något sånt... Jag är ju megaond utan listor ;)

2007-09-27 @ 13:42:07
URL: http://tigerharen.blogg.se
Postat av: Pontus

Jeff: Haha, får väl bli en version 2 då ;) hehe
Cecilia: Juste ja.. ;P

2007-09-27 @ 16:49:47
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Annie H

hmm, nu blir jag ltie besviken. trodde du hade kommit på den...

2007-09-27 @ 23:15:00
Postat av: Pontus

Gud vad du kräver av mig stumpan, har jag nånsin fått mer än en klapp på axeln av dig kanske?
Dessutom så har jag faktiskt modifierat den. hmpf!

2007-09-28 @ 11:15:09
URL: http://Pontmeisters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback