Dessa små dispyter...

Igår påväg hem från jobbet med morshan:
Mor: *uhuuuuu* jag kan inte vara lugn när du kör, SER DU BILEN DÄR FRAMME!?
Jag: "ja..."
"Var rädd om däcken också!!!!"
"jaaa"
"Men gud så du köööör!?!?!?"
 
Jag kör kanske lite över hastigetsgränsen, ja. snabbt & bestämt. Min mamma kör långsamt, ryckigt och extremt osäkert. Varenda gång hon kör behöver jag injiecera 4 sprutor morfin i pannbenet för att inte dö i valfri stressattack.

Alldeles nyss vid datorn, jag & morshan:
Mor: "Du måste verkligen damma här vid datorn..."
"Men aha...  asså, kan man typ sätta dammsugaren på blås, så slipper man damma?"
*Lång tystnad*
Morhsan säger tyst med iskall röst - som en lönnmördare:
"...Vill du bli arvlös?"

"Och Du ska göra ditt städuppdrag NU" (dammsuga övervåningen)
"jeje, jag gör det sen, innan fotbollen"
Båda mina päron tillsammans eskalerar ut ett: "nuuuuuUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU"

Nej jag säger då det. Dagens 40+ are slappnar av alldeles för lite. Det är dåligt. Det drabbar mig.

Kommentarer
Postat av: Hespero Di'walldo Gonzales

hahahaha :D Glöm inte att skura köksluckorna :D

2007-09-29 @ 11:48:21
Postat av: Sandra

Du är inte den enda drabbade! Av någon anledning var min mamma nära en hjärtattack när jag skjutsade hem henne idag. "Ser du inte att du får möte?!". Eh jo, typ tre kilometer bort... Vi har det inte lätt vi...

Postat av: Pontus

Hespero: hahaha, done! ;)
Sandar: Nothing to do... nothing to do :D

2007-09-29 @ 18:27:10
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Hokamo

Very impressed!

2008-05-27 @ 14:54:33
URL: http://hokamo.blog.ca
Postat av: Bragekajsa

This site is professional and to the point.

2010-12-01 @ 09:00:54
URL: http://bragekajsa.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback