Tänk då mörkertalet...

Hey. Tog en fika igår med herr Lindberg & herr Olsson, senare tittade även Jeff & Alex boi förbi.

Det satt två syrianer ~21 brevid oss o babblade massor, o sen när dom skulle gå så kommer den ena av dom fram till oss o frågar: "tjena, ni brukar vara ofta på TK va?"

Jag tar till orda o mumlar nåt om "ja, då o då.." varav han pekar på mig & utbrister:
"Du kom ju o satt dig vid oss förut!"
(jag har aldrig sett snubben förut... never ever.)
"öh.. näe? när skulle det ha varit?"
"Jo, jo, det var nån helg sen, du har spelat fotboll i Syrianska... o du känner Elias Kranz"

Jag inser sakta men säkert att, fan, han kanske inte bara är en lustigkurre...
(Samtidigt spelas ett möjligt scenario från kvällen upp i huvudet på mig: jag går fram, slänger mig i i en fåtölj brevid, skriker "jalla jalla, I come in peace, känner mig jävligt sugen på nötter, sugen på o bjuda lite ellerrrr? Annars hämtar jag Elias, han spöar er allihopa samtidigt som han visslar på "Sexual healing" med Marvin Gaye")

"och du! *fortsätter syrianen & pekar på Lindbergan* Du hamnade i bråk!"

Då förstog jag att Syrianen förmodligen var nykterist, kanonkristen eller bara jävligt observant med bra minne. Allt han säger måste vara dunderkorrekt.

Nej... man kanske skulle ta o komma ihåg lite mera... haha

image443
Chai, cause' Earl grey sucks

Kommentarer
Postat av: Lindberg

Varför envisas alla med att hävda att jag hela tiden hamnar i bråk! Jag har aldrig bråkad på riktigt i hela mitt liv och jag ser ju knappast ut som någon slagskämpe direkt.

2007-10-10 @ 18:17:31
Postat av: Pontus

Varför försöker du alltid styra upp en glora runt din skalle för? :P Du hamnar faktiskt då o då i trubbel... Mest av oss iallfall. haha ;D

Postat av: Pontus

gloria*

2007-10-10 @ 19:05:21
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Partygeneralen

Jag blir så stolt över er. Detta är ett mycket bra tecken på att man verkligen festar ordentligt! Att komma ihåg någonting dagarna efter skapar ju bara problem...

2007-10-10 @ 19:07:07
Postat av: Pontus

PG: You've trained us well ;) haha

2007-10-11 @ 16:43:11
URL: http://Pontmeisters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback