RAAARW!!! Må kunskapen omfamna mig!

Nu är jag sjuuukt taggad mina vänner och det är inte idrottsdagen imorn jag tänker på, utan finansiering och kalkylering.

Min käre ekonom till mor har ju gått o skämts för mig i tre år i rad eftersom jag inte fått MVG i någon ekonomi-kurs.

"PLUGGA HÅRDARE"
"...men..snyft, jag kan inte... jag e dum..."
"Nej, du är min son, du kan bättre än så!"
"..buhu... jag gör mitt bästa hela tiden... vad mer kan du begära?"
"jaha... inte den tonen tack, indraget studiebidrag... HÄHÄHÄHÄHÄ"

dag efter dag har jag fått stå ut med liknande situationer, OCH NU är det dags för handling!

provet är på onsdag... och i skrivande stund är jag verkligen en koncentrerad järnhand av diciplin. jag har just gjort klart kapitel 11 och fattar ALLT (nästan allt), jag har bara kapitel 12, 13 och 14 kvar. ah, min kunskapstörst är enorm, pennan är vässad, suddet har jag kastat (jag har liksom inga planer på att göra fel, för jag har FULL FOKUS) och pluggodis är införskaffat.

pennan är mitt vapen, hjärnan min ...öh, hjärna och skrivblocket är mitt slagfält, LARS din gamla gurkförsäljare, bered dig på din livs chock. 

image113

Ah, jag känner den redan ...segerns sötma... NEJ

på onsdag skall jag utbrista: "Acti labores jucundi" - Utfört arbete är behagligt.

ah.

Kommentarer
Postat av: Micce

Inte för att dra ner din motivation eller så men kap 11 är det klart enklaste kaptilet utan några direkt nya saker...
MEN, med den där inställningen lär du nog palla resten oxå:D
Om du tappar motivationen en stund kan du ju alltid titta förbi Genetafältet mellan 18.50 - 20.20;)

2007-05-21 @ 17:15:13
Postat av: Emelie

eyyyyyyyyyyyyyyyyy. va vare för viktigt du skulle säga igår? :D såg de nu... KISS

Postat av: Malin

gurksäljare?? du kan väl omöjligt ha missat att hans lista av meriter är betyyydligt längre än så, jag menar; ekonomichef, inköpschef, marknadsföringschef, försäljningschef, och självklart VD. frågan är bara... VAFAN gör han på ranhild? Vad har VI gjort för att förtjäna honom???? lycka till på provet hur som helst. jag dissar det.. hehe.

2007-05-21 @ 19:01:18
Postat av: Wennlund

Att din hjärna är ett slagfält är inget nytt, nästan alla soldater a.k.a. hjärnceller är stupade också ; )<3

2007-05-21 @ 19:08:48
URL: http://wennlunds.blogg.se
Postat av: Pontus

Micce: Jo, jag märkte det... uft kapitel 12 var ju übertråkigt... men jag sa åt mamma o läsa igenom det så hon får undervisa mig efter fotbollsträningen... hehe... kap 14 är det svårt? :D
Emelie: TÄNK om du inte bara hade stuckit sådär! well... nu säger jag det inte bara för det...;) (logga in vetja)
Malin: jao honey, jag vet, jag bara valde nåt av alternativen, men vart fan var han VD nånstans?
Wennlund: Om du med din "hjärna" kunde läsa lite bättre så skrev jag inte att min hjärna var ett slagfält. passrej innan jag gör slarvsylta av dig, kommer du inte imorn tar jag det som att du kapitulerar... hihihihihihihi, pusspåre

2007-05-21 @ 19:14:37
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: David

Dee e bra pontus! de här fixar du, och så kan vi fira me kebab sen efter;)

2007-05-21 @ 21:55:49
URL: http://Davemeister.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback