Balen, den är överskattad, okej?!

Heppåre. Nu vet jag att jag lär bli grillad hur jag än säger det här, men jag får damp på alla ni vackra (och fula) kvinnor där ute som höjjer upp vår bal som om det vore nåt man verkligen bör spendera minst typ 10 lax på.

jag säger det, män kanske är från mars, men kvinnor är fan från vettet.

Jag ska ju traska iväg till den där sablans balen med Emelie och hon är så sjukt überseriös att jag håller på o gråta. Balen för mig är = Ett tillfälle att steka lite med kostym och få i sig lite lyxig mat. PUNKT.

Emelie har köpt en slips som tydligen matchar hennes klänning o nu kräver hon mig på 400 spänn, hon vill att vi ska gå omkring på stan till frisörer för o styra upp hennes frilla, hon vill att jag ska vara med o köpa hennes skor, göra ditt o datt och idag, si sådär 1 miljard år innan balen, så vill hon diskutera vilken bil vi ska åka dit i.

Jag säger till henne att jag just nu inte bryr mig, utan vi tar det lite senare... MEN hon tjatar o tjatar o tjatar, o JAG BLIR GALEN. Så nu är jag 100% Säker på att cykla till balen. Jag ska göra det. Helst en tandem cykel med nån till schöning, jag tror Torkel var på, annars söker jag nån där ute som vill cykla med mig till Taxinge slott om nåra veckor.

Du ska vara en trevlig individ med stora benmuskler och ett krav är att du sitter fram vid styret (så att jag kan slappa utan att du börjar whina, föresten, whinar du så avskedar jag dig omedelbums, jag är Chefen med stort C och det ska du ha jävligt klart för dig). Sen ser jag gärna att du är fotbollsintresserad och är utan mustasch.

Människor som undanbedes: Mona Sahlin, vänsterfolk, tjocka avdankade lastbilschaufförer med ölmage samt kvinnor med skägg.

Klädkod: Kostym, en stekig backslick är ett plus alternativt lockar som gungar så där ballt i vinden.

Arbetstid: well... Ju snabbare du cyklar desto snabbare blir du klar. he he he

Lön: Du kan få hela min baldrottning och halva inträdesbiljetten.

Arbetsgivare: CJ Pontus Sjögren.

Post Scriptum

Sjunger du falskt, trampar i otakt eller bara svettas så att det stör mig så skickar jag dig till krematoriet.

Kommentarer
Postat av: Felicia

Hahahahhaha :D Jag håller verkligen med, balen är sjukt överskattad. Glad att jag slipper :D

Postat av: cec

Själv cyklade man till balen. Och funderade på att köra frack.

2007-05-09 @ 17:35:06
Postat av: ja

haha så jävla kul att läsa din blogg.

2007-05-09 @ 20:15:42
Postat av: Pontus

Fellan: haha, det är klart du är glad... ska vi byta plats?

Cec: fan, det är stil på dig asså, vad säger du, bör jag ta dig i tjänst perhaps?

Ja: Tack =) Du gjorde mig glad.

2007-05-10 @ 08:42:05
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Torkel

Vi ska ju cykla:D

2007-05-15 @ 14:00:29
Postat av: Trondmariann

Very resourceful, thank you dave

2009-07-01 @ 13:40:42
URL: http://trondmariann.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback