ICA, mycket bättre än krogen!

...och inte bara för att vi ska börja sälja vin. Mer om det snart.

Jobbade idag dårå, det händer aldrig nåt på söndagar, men idag hände det grejjerrr!
Jag stog och packade in smörpaket lååångt in i kylen när jag hör två kvinnoröster bakom mig:
"Kolla Mia, han har likadana Tigerboxershorts som din pojkvän"
"mm, fast han där har snyggare rumpa..."
(jag, en smula leendes, sneglar bakåt o ser att hon pekar på mig)

Vafan ska man svara på det? "hö, shysta pattar" nej då får man en käftsmäll eller en spark mellan benen. DAGENS SAMHÄLLE ÄR SÅ OJÄMNSTÄLLT!!!!!!!!

Sen sitter jag i kassan en stund och så kommer det 3 sneögon, o så har hon tagit med sig typ 10-15 karamellkungen-påsar och så säger hon:

"Jag tänkte visa dom i Indonesien hur Svenska godispåsar ser ut, och själva godiset också förståss" o så kollar jag längs bandet, och där ligger en MASSOR med godis, fast i vanliga genomskinnliga påsar, sånna man har äpplen i.
"öh, aha, amen det är shyst" (men varför stoppade hon inte godis i dom riktiga godispåsarna?)
"Svenskt godis är det bästa, Norskt och Danskt går inte, det ska vara Svenskt"

hon köpte godis för 496 spänn...
WIERDO

Sen så hade jag übertelefonen, dvs jag svarade till alla som ringer till ICA-kringlan. Jag svarar med en sån honungslen röst att jag är rädd att få en PRIDE-biljett nerkörd i halsen efter varje samtal.

*RING*
"VÄlkommen till ICA-kringlan, Pontus"
60-årig kärring ringer
"jaaa, det är Gun här"
"Hej"
"Jo, det är så, att jag köpte två pastasallader förra veckan för 39,90..."
"Jaha"
"Ja, o sen var vi ute på picknick, o då upptäckte jag att det inte låg någon gaffel i! SÅ VI VAR TVUNGA ATT ÄTA MED HÄNDERNA"
(jamen gud så tråkigt, hoppas du råkade käka upp några av dina fingrar) "Jaha, men det ska inte vara gafflar med i dom där salladerna..."
"JO, det har jag fått förut!"
"ja, men du kanske tänker på dom pastasalladerna som kostar 44,90?"
"Nej. Och så var det så att jag köpte dom den 16/6 och dom gick ut den 17/6.... brukar man inte få rabatt då?"
"Nä tyvärr, vi skickar nämligen tillbaka dom till leverantören så det är inget avdrag på dom"
"Hmpf, jaha, o sen blev jag o min man magsjuka bägge två kort efteråt"
(jamen, berätta mera, fick du feber också? Hur mår dina barnbarn!? Tror du att jag fungerar som nåt slags BRIS för gamlingar eller!?!!?!) "jaså, det var tråkigt"
"Så vad tänker ni göra åt det hära?"
(Lägga gift i nästa pastasallad du köper, din gamla levande fossil, så att jag slipper prata i telefon med dig nåt mer!!!) "Ingenting... tror jag"
"Nähä, det tycker jag var dåligt... men hej då"

S Ä R!!!!!!!!

och nu min personliga favorit.
Jag sitter i kassan o så kommer det fram en tjej, såg ut o vara ett år äldre än mig kanske, brunhårig med bruna ögon djupa som brunnar... ah :D . Hon handlar lite godis o ger mig blicken. Jag ler mitt Hej-ge-mig-MVG-leende tillbaka och sen var det inget mer med det.

...Fören 5 minuter senare, när samma tjej kommer till min kassa o slänger upp ett sånt hära litet tuggumi, o sen säger hon:
"Du... kan jag få ditt nummer?"
(KA-ching, jackpott)
"javisst..." så printa jag ner det på hennes kvitto.

10 poäng till Pontus.

ICA är fanimig bättre än krogen, här får man ju nästan mer ragg, för 3 veckor sen var det en som kom o fråga om jag var singel o sen så är det ju bara allmänt bra. Jag borde fan arbeta gratis...
Fast det är inte alls bra för ekonomin, på 3 veckor har jag gått ner från 17000 till 2000. Studentens lyckliga dagar, jo tjena :D

Puss!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Haha jäkla casanova :P man kanske ska dumpa plantagen o börja på ica ist :P

Postat av: Felicia

Haha grattis, kanske blir ngt där ;)

2007-06-17 @ 19:54:32
URL: http://feelicia88.blogg.se
Postat av: Johanna

Varför händer inget sånt på ica maxi där jag jobbar!!!

2007-06-17 @ 20:00:58
URL: http://jallajohanna.blogg.se
Postat av: Lindberg

Pontus, jag har sagt det här förut; det är ett dåligt tecken när man inte längre kan skilja på fantasi och verklighet...

2007-06-17 @ 20:19:43
Postat av: Pontus

Åsa: Ja, varför inte? ;)
Felicia: Haha, O yeah.
Johanna: Du får byta ICA helt enkelt ;D
Lindberg: ojojoj :D Jag tror nååååån är avis här...hä hä hä... hörrö grabben, klipp dig o skaffa dig ett jobb ;)

2007-06-17 @ 20:23:53
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Lindberg

Aj, det där sved...det värsta är att det förmodligen är ett ganska bra tips.

2007-06-17 @ 20:29:09
Postat av: alexandra

haha, jävla kärring där alltså:P jahapp så du fixar ragg på ica du ;) din lilla flörtis där. haha.. har hon ringt ännu då? :)

2007-06-17 @ 20:46:35
URL: http://alexsandras.blogg.se
Postat av: Felicia

Haha många som är intersserade av ditt ICA-ragg, håll oss uppdaterade :)

2007-06-17 @ 20:56:59
URL: http://feelicia88.blogg.se
Postat av: Andrea

hahahahaha wiho vem liknande hon då? låter som typ... pocahontas.. bruna ögon som brunnar.. hahahaha :D där fick du för simbaaa

2007-06-17 @ 23:02:10
URL: http://andreaepalmqvist.blogg.se
Postat av: David

haha, håller helt me andrea;)

2007-06-17 @ 23:46:24
URL: http://Davemeister.blogg.se
Postat av: Pontus

Lindberg: Jao ;) Då kan du köpa den dära Tintin-rocken också ;D
Alexandra: Ja, men hon lät gammal o dör förhoppningsvis snart :D Haha, nä inte ännu ;)
Felicia: Haha, aa kanske ett tag... haha
Simba: Pochahontas är också snygg ju ;)
David: Jag som tycker om poliser, ni kommer att förändra min uppfattning om dom... bah. ;D

2007-06-18 @ 00:30:14
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Gremi

Klart det är bättre än krogen!
Kan iofs bero på att du är halvt medvetslös varje gång vi kalasar....
;)

2007-06-18 @ 21:13:20
Postat av: Alexfuckingsander

Pontus! Jag väntar i min tysthet men nu får det vara nog! langa fram övervakningsbilder på bruden nu! annars finns hon inte!
(L) \ din Alex hiihi

2007-06-18 @ 23:47:58
URL: http://memyselfandstyle.blogg.se
Postat av: Alexfuckingsander

Nej nu! nu är det mitt tredje inlägg här, de andra två har försvunnit. Blir otroligt ledsen om jag kommer på att du raderar mig för du itne vill att jag ska kretsa i din blogg sötboll!
Men iaf, det jag har försökt få ur mig nu ett tag är att det faktiskt är dags för övervakningsbilderna på den där "bambi"! Screenshot, annars inte hänt!
Love you \ Din Alex

2007-06-19 @ 00:14:43
URL: http://memyselfandstyle.blogg.se
Postat av: Alexfuckingsander

Det var då fan. Nu när man skriver ett till så ploppar nästa fram utav bara farten. Får väl se om nr.1 flajar förbi nu då. Puss igen wonderwoman.

2007-06-19 @ 00:15:53
URL: http://memyselfandstyle.blogg.se
Postat av: Pontus

Gremi: TSSS!!!!! Jag får alltid ta hand om dig när du simmar bröstsim på dansgolvet, shape up!
Alex boiii: Du är ju lika kåt som Torkel, men whatever, när jag får en bild så kan du få se, om du är snäll. ;D

2007-06-19 @ 00:33:12
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Hespero Di'walldo Gonzales

vafan! jag som trodde jag skulle få brudar av att jobba som byggjobbare:/ inte fan får man det.. dom tycker att man ser svettig och ovårdad ut bara .:/ fuck!

2007-06-19 @ 16:43:35
Postat av: Emma

HAHA du skriver så bra, keep it up!

2007-06-19 @ 20:16:13
Postat av: Pontus

Hespero Di'walldo Gonzales: ICA äger, sök jobb här, jag lägger ett gott ord åt dig ;)
Emma: Will do ;)

2007-06-19 @ 23:18:19
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Hespero Di'walldo Gonzales

hahaha GARANTI! slänger in ett CV nästa måndag haha

2007-06-19 @ 23:43:09
Postat av: Alexfuckingsander

Du Jespery Williams. Stand in line biiiaaaatch!
Torkel kåt btw?

2007-06-20 @ 00:49:43
URL: http://memyselfandstyle.blogg.se
Postat av: Sandra

Ica är fan bäst! Haha det händer as mycket roliga saker där... :D

2007-06-22 @ 15:40:03
URL: http://sandrazakariasson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback