Jävla Finska besserwisser...

OBOY OBOY OBOY, solen skiner och i rädsla för cancer och kometer så sitter jag inne o bloggar. Jag jobbade idag dårå, från 7! jag har ju ställt om dygnet sådär fint så jag kunde inte somna förens halv 2 o jag skulle upp 6. Jag höll ju fan på o ramla ner från bron så rangligt som jag cyklade...

Hur som helst så var det inte så många konstiga kunder... nåra zigenare spädde på fördomarna genom o sno lite grejjer. Sen skulle jag ner o slänga skräp, massa kartonger:

På en lapp brevid containern står det: "Lägg i ihopvikta kartonger, om detta inte åtlyds debiteras ett vite på 500:-"
Jag viker aldrig kartonger för att högsta chefen säger åt mig att låta bli. ^^ Hur som helst, så fyllde jag den o gick därifrån, då ropade en snubbe 55+, skäggig med mördar-look, på bruten finsk/svenska: "hörru pohjke, ska du int trycka på knappen?"
"naj, den funkade inte..."
"det är ju för helvet bara o tryck på den!!!"
"amen jag prövade o ingenting hände"
"VARFÖR I HELSIKI SKICKADE DE NER DIG FÖR?!"
(...Hur vore det om jag slog dig på käften och begravde dig i ICA:s frysdisk... under räkorna...) "pröva själv då!" 
*vrider på en kloss o trycker sen på knappen, maskinen går igång*
"Ser du pojk, nu går det"
"jaha, hur skulle jag veta att man ska vrida på på den där klossen, det har jag aldrig gjort förut..."
"jävla unge! VARFÖR SKICKAR DE NER DIG DÅ?!!!!"

Vafan tror han att det handlar om? Nån satellituppskjutning eller?!?!?!? Det är en jävla containerjävel som man stoppar kartonger i!!!!! Orka vara bitter för några kartonger, jävla gubbjävel, hoppas du får urinvägsinfektion och att en ångvält kör över din armar och ben...

BAH.

Nej, jag behöver vin. Har planer på o gå ut o ta ett glas nånstans ikväll, kontakta mig du vackra läsare så tar vi ett glas tillsammans!
Heed the call ^^


Kommentarer
Postat av: Lindberg

Låt oss ta ett glas vin på flamingo ikväll!

2007-07-02 @ 18:35:58
Postat av: Sandra

Så jäkla skön blogg du har! Får mig alltid på bra humör=)

Postat av: Hespero Di'walldo Gonzales

ahaha schön snubbä.. schukt ;) haha

2007-07-02 @ 20:57:19
Postat av: Johanna

ett glasvin i solskenet e aldrig fel:)

2007-07-02 @ 22:16:59
URL: http://jallajohanna.blogg.se
Postat av: veronica

dagens gammlingar
ingen respekt för de yngre:P

2007-07-03 @ 10:41:55
URL: http://weronikalj.blogg.se
Postat av: Pontus

Lindberg: Onsdag kväll, spikad ;)
Sandra: Hi, tack ^^
Hespero Di'walldo Gonzales: Asså, det var ju helt schukt ;)haha
Johanna: Nä, inte två glas eller mer heller ^^
Veronica: Nä, du har alldeles rätt, dom e så jävla kaxiga! :D

2007-07-03 @ 11:55:12
URL: http://Pontmeisters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback