Hurra :)

Igår blev jag firad av min släkt. Trevlans! Kul o träffa kusin Camilla som alltid sticker iväg nånstans, var väl ett halvår sen jag såg henne. Hon är rolig som en Sjögrens, helt rätt sorts humor! Min farsha är undantaget som bekräftar regeln. xD

Idag har jag jobbat och lite folk har hälsat på o så, o jag har kommit fram till en sak som STÖR mig. Elias, Johan & Emelie gick förbi o pratade lite, och dialogen med dom tre var i princip identisk i slutskedet:

"Såe, när slutar du?"
"Kvart över sju"
"aaakej... amen ring mig efter att du slutat då"

AARRRGGGGGHHHH!!!!!! Om du nu så gärna vill prata med mig, avsluta med "jag ringer dig när du slutat" istället för "ring mig du". Jag är kassör - inte sekreterare. Det är ingen synonym. I WORD:
Kassör=Skattmästare, kassaförvaltare
Sekreterare=Skrivbiträde, Kontorist, Kanslist, Assistent, Protokollförare
...Era snåla kryptokommunister. Nå, jag ringde alltså inte upp er. hähä. Emelie får viss upprättelse eftersom hon faktiskt ringde halv 8. Men så är det ju tanken som räknas... he he...

Dagens skummis: Aggresiv tant 50 - kommer till kassan:
Jag drar hennes varor och säger som vanligt med min honungslena röst: "112:50"
*Hon ger mig en hundring och tittar ner i sin plånbok... letar ett bra tag och tittar upp lite difust i luften, så jag upprepar: "112:50 tack", då brakade helvetet löst*
"JAMEN JAG HÖRDE VÄL FÖRSTA GÅNGEN!!!"
*Frida 26, min kollega, står brevid o packar upp cigaretter, och vi kan inte hålla oss från att le, jag lägger fram min "nästa kassa tack" och går iväg* Frida berättade om hur tanten fortsatte:
"HUR SHYST ÄR DET ATT SKRATTA ÅT KUNDEN!?"
"...Han ville nog bara informera dig om priset..."
"JAG HÖRDE DET JU FÖRSTA GÅNGEN!!!!!!!!!!!!"
"...Hur vore det om man kunde vara lite trevlig mot kassören då?"
Då blev kärringen tyst o gick därifrån. he he he... Muckaru med mig bruden!?, då muckaru med Frida, och hon kommer äta upp dig! och kanske sparka dig i magen...

 Dumma kunder vänder jag kinden till... ;)

Kommentarer
Postat av: Hespero Di'walldo Gonzales

Hahaha du är nog med om de mest konstiga kunder :D hahaha

2007-08-01 @ 13:53:31
Postat av: Pontus

Jag vet, jävla cp:n. jag undrar vad dom tänker... "HAHA, Den där grabben ser ung & osäker ut, hur vore det om jag ska göra livet surt för honom... hähähäh" GRR!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback