Ge mig mitt svärd då..

Kärring 70+ Försöker gång på gång dra ett kort i kort-apparaten när hon ska betala:
"va fasen, oläsligt står det?"
"Ska jag hjälpa dig?"
"Ja, gör det du!"
*Räcker över ett Åhléns medlemskort*
"Due... det här är ett Åhlénskort - det kan du inte betala med..."
"vafalls!? Det är ju pengar på det!!!"
"...ja, men du fungerar inte här...du kan ju inte gå in till Åhléns med ett ICA-kort i betala där liksom"
"Jaså, det säger du... det har jag aldrig prövat... Nåja, se till att det funkar nu då"
"Det är ett Å h l é n s- kort, det fungerar inte här"
"Äsch, jädrans moderna skit, fungerar aldrig när det ska..."
*går därifrån med bestämda steg*

Kärring 60+ kommer till kassan och skiner upp som en sol:
"Nämen, Du är här!"
"...Yes?"
"Ja, plötsligt händer det!"
(Får mig att tänka på gårdagens löpsedel - "Kvinna gillar unga män")

JAJA, Fan, man saknar Bulgarien lite granna alltså. Söndagen där var också helt fantastiskt. Skumparty på Lazur, det blev Sverige mot lillasyster Norge. Vilken jääääävla skumkrig alltså!!!

Vi från Sverige lyckades mobilisera två infanteribrigader mot den där sablans oljestaten. Det blev en oändlig strid med skum, vi hade hög moral och stred med iskall diciplin - Norge skulle se sig ockuperade, Once again - av Vikingarna från öst!

Fangeneral Sjögren och Överste kabinettsekreterare Eriksson ställde sig givetvis i första ledet - en skum känsla. HAHA (okej, sårry ^^) Jonas var bred o var som en sandsäck, jag gömde mig bakom honom re-loadade och väste fram skum med sjudande glädje och sång. Vi var iaf 40 vs 40 - Men den Svenska nationalsången lät högst, vackrast och fullast. Efter en dryg halvtimme hade vi kämpat ner mestadelet av motståndet nedför trappan till våning två. Gerilla-Norge hade inte mycket att sätta emot då...
Segerns sötma smakade skum och öl. Lyckan & segerruset spred sig o kroppen lika snabbt som HIV sprider sig i Afrika.

Visserligen får jag kraftiga bröstsmärtor av att jag o Jonas har samma betyg i Engelska. Han säger själv att han fuskat och det märks. Påväg ut från skumpartyt på Lazur så frågar vakten hur våra stämplar på armen försvunnit, Jonas svarar:
"Well... öh, jo know this scum over there!"
"Wha, who?"
"The scum?" *pekar mot skummet och en stor folkmassa*
"yeah..."
"There!!!" *pekar på samma ställe igen, vakten gör sig beredd för o haffa en snubbe ^^* Jag fick - som vanligt - rycka in i sista stund:
"Acually... I believe he points at the founder - the boubles you know...not a guy"
HAAAHAHAHA
Ah, ljuva minnen...

 Ge mig läppstift, lite mascara & skådespelarrollen ^^

Kommentarer
Postat av: Felicia

Nej men seriöst :D Ett åhlenskort på ICA, hahahahaha

Postat av: Andrea

hahahaha ni var ju fan lika också :O

2007-07-31 @ 09:35:03
URL: http://andreaepalmqvist.blogg.se
Postat av: Pontus

Felicia: Du ser hur min vardag ser ut alltså. Jag behöver ha ett svärd i kassan...
Andrea: Eller hur!? Nån dag ska jag låta nåra tjejer sminka till mig, då jävlar Ben Stiller kan du slänga dig i väggen ^^

2007-07-31 @ 10:07:47
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Lisa

Skit jag bara undrar, ska till Sunny om en vecka hur är det egentligen? är det lika "hemskt" som man läser typ; 15 våldtagna, mord av dörrvakt, sexorgie på stranden..

2007-07-31 @ 13:38:25
Postat av: Anonym

unga fröken Lisa, hur hemskt är det egentligen med en sexorgie på stranden???

2007-07-31 @ 17:11:09
Postat av: Pontus

Lisa: Haha, nej, förutom brutalt äcklig mat och att det är rökfritt överallt så är det helt underbart :D Party all the time ^^
Anonym: Du har helt klart en poäng ;)

2007-07-31 @ 19:51:04
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Hespero Di'walldo Gonzales

hahaha Men pontus, varför låter du inte de gamla damerna få dig för en kväll iaf, bjud dom på fika och mandelkubb ;)

2007-08-01 @ 01:18:37
Postat av: Anonym

Fast man KAN betala med ica-kortet på åhlens, faktiskt!

2007-08-01 @ 20:30:07
Postat av: Pontus

Hespero: Dom får fan ta första steget alltså :P
Anonym: haha, ere sant? :D Aja, om det stämmer så måste man ju vara bra korkad som försöker sig på det om man inte vet det innan alltså. Det är ju som om jag skulle gå med ett Statoil kort till Inn & Finn, helt ologiskt. :D

2007-08-01 @ 21:41:17
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Jessica

kärlek till Sunny Beach för fan!
& på tal om nationalsången så spelades den på Las Palmas en kväll! hahah

2007-08-02 @ 23:29:28
URL: http://communication.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback