Ja, det gick som det gick helt enkelt

Som munkarna säger; det som sker, det sker.

Det är kul det där. Man vaknar. Tänker. Grubblar. Drar slutsatsen: Amen igår var fan riktigt kanonbra!
Det lustiga är att ju fler människor man pratar med dagen efter, desto fler scener spelas upp för en och det blir dessa ständiga: "AH, JUSTE JA!"
Jag & Paco tog tog för övrigt korv-ätar-rekord i krogkön in. Dom slank ner likt vatten i bakistillstånd... kvällen började med andra ord; ypperligt.

"Ere Pontmeisters!? Din blogg är så jävla ful!"
Jag lyfte ena ögonbrynet, log gayigt och kontrade med full styrka...
"vah? Haha, ska du uttala dig om nåt sånt med ditt fejs? Hoppas du snubblar och glömmer att ta emot dig."
"Asså, jag sa att den var kul, inte ful..."
"...öh, sårry rå... haha"

Jag kommer ju komma hem med platt näsa nån gång.
Jag fick sånt här pirr i kroppen och gick omkring och retades, något så fruktansvärt. Jag skrattade så jag grät asså... "Julklappströjja I suppose? Ja, för du ser ut att ha blivit fett övertalad av släkten att den är fin, men vet du vad? ....eller DU, det var inget hohohoooooo - men eh... *lägger handen på axeln och pratar pedagogiskt* det betyder ju inte att du är en sämre människa..."
Aja, när man står där med sin drink, ragglandes och ler gayigt med ett sugrör i munnen så har jag svårt att hålla mina skratt-tårar borta. Studentsångenmelodi: Diiiiiimmaaaan ääääär min vän, vi dess löften tro,
när vi knyta förbund i den lund,
där de härliga lagrarna gro,
där de härliga lagrarna gro!

Och
Alex skrev om det i sin blogg, men jag har också minnen när jag kommer ihåg situationen bra men glömmer ett ansikte... skitirriterande. Som när jag satt o pratade med en tjej, så kommer Emmy förbi, fnittrar ondskefullt och häller nåt på mig... morr... jag försöker komma ihåg vem jag pratade med, vad Emmy kastade och varför hon kastade... men det är pusselbitar som fallit bort!

Men vad var det för fel på garderobspriset? Fyrtio spänn för att slänga in sin rock brevid nån annans nersmutsade fjällrävenjacka från 2002? OCKER! Tur att det gick snabbt att komma ut - iallafall för vissa...;)

Kul att Alex boi beställde in champagne för åttatusen - på Johannes kort. Haha!

Och dom obligatotoriska samtalen uteblev inte här inte....

Madde säger:

sen sa du att jag var dum för att jag aldrig ringde så där spontant klockan 4 på natten :P

...ja? ;)

Äh, slutsats: Ha kul, ta allt med en nypa salt för det som sker, det sker.


Kommentarer
Postat av: Pacs

Ja fan Pontare, en del som är lite vip tar sig ut lite fortare än andra men jag måste säga att tempot vi hade när vi åt våra korvar var världsklass. Trots att vi druckit alkohol så kladdade vi inte heller ner oss, smått otroligt när vi åt i tempot som vi gjorde.

2007-12-27 @ 00:19:54
Postat av: Micce

Haha, du verkar iaf haft en trevlig kväll. Du var verkligen extremt retsam å "fysisk" igår, ett under att du kom hem helskinnad;)
Det där med champagnen var ju j-vligt komiskt:P

2007-12-27 @ 00:20:46
Postat av: Alexfuckingsander

Haha det var ju faktiskt inte exakt så det hände, fast jävligt skoj när man vinklar det så ;D

Postat av: Pontus

Pacs: Haha, jaaa, korvätare med klass!
Micce: Well ;) Det var ju mest med glimten i ögat... Min karma räddade mig ;D
Alex boi: Ja, det roliga var att Johannes var omedveten om vad som pågick ^^

2007-12-27 @ 08:43:40
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Sandra

Haha, du var så jävla rolig! Jag höll på och dö av skratt när vi satt och drev med dom där scaniakillarna när du lurade dom att man måste ha mustasch för att köra lastbil i Lettland! hahahaha "ni vet hur dom här öststatarna fungerar va... jävla byråkrater... men visst finns det kryphål, man kan få dispens att köra truck där nere..."
och han fråga "hur då?" du la handen på hans axel o med värsta allvarlig rösten: "om man är homosexuell..."

HAAAHAHHAHAHA, asså jag dog typ :D

2007-12-27 @ 10:06:20
Postat av: Jossan

"vad skulledtdu du rah an du 8a ma ma54n kzqpqp"

Pontus my cakeman, hur ska jag tolka detta budskap som du sänt mig?! HAHA Fyllesms

2007-12-27 @ 11:34:10
Postat av: Martin

Hahaha! Bästa var ju när du och jag stog vid champagnen och du kastade is på din polare o träffade innanför hans V-ringade tröjja, så hoppade du fram till honom och gestikulerade vilt med armarna och skrek: "Jag är ismannen! Fruuuuukta mig!!!" o sen hoppa tillbaka och vi gjorde high-five. Haha, fy fan vad vi hade kul!

2007-12-27 @ 11:36:03
Postat av: Anonym

Heeey sötnos... kulig du va.. vem är det här :P Jag kan världens bästa raggningsreplik på latin: visne haltare? ungsam lango tam - det betyder 'vill du dansa? jag kan fågeldansen'"
hahahahaha!
tur att du är snygg, för du dansade inte så.. stabilt... haha, Puss!

2007-12-27 @ 12:09:17
Postat av: Y

haha du är för go!
Jag såg dig där vid kiosken och jag var så himla nära på att skrika Pontmeisterspunktbloggpunktse men jag lät bli med tanke på att du ganska spydigt sa "är det inte stanleys brudarna" o skrattade. :'(
hahaha diggar dig!

2007-12-27 @ 14:07:59
URL: http://rodriguezyesika.blogg.se
Postat av: Emmy

haha jag hällde INTE något på dig?..... gjorde jag?
haha, jaja, isåfall så var det nog ändå rätt åt dig!

2007-12-27 @ 20:53:11
Postat av: Pontus

Sandra: HAAHAHAHAHA!!!! och han var så jävla trög, först ba.. "mmm... aha...vänta nu, vad menaru med det!?"
haha!
J: Jadu, bra fråga! Att jag tänker på dig kanske ;) haha
Martin: Haha, det kommer jag inte ihåg...
Anonym: haha, den rätta frasen är "Visne saltare? Viam Latam Fungosam scio"
men jag kanske inte prioroterade uttalet... haha, vem är du då? ;)
Y: ojdå, jag ber om ursäkt ;D men hum. vilken tidpunkt var det här? :)
Emmy: Herregud, en av dom få sakerna jag kom ihåg var att jag pratade med en tjej, o så kommery o kastar nåt, garvar och jag blev blöt! Jävla terrorist-praoelev! ;) jag var ju så snäll... Men jag undrar vem det var jag pratade med, vet du? blond var hon.

Tack alla för en fin juldag. På måndag är det nyårsafton. Hur skulle detta gå...

2007-12-27 @ 23:31:48
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Arifatima

Great site. Keep doing.

2008-09-12 @ 11:35:56
URL: http://arifatima.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback