Heey girl ;)

Visst är det trevligt med kvinnliga poliser. Men jag ställer mig lite frågande till deras gigantiska behov av att hävda sig. Är det en kille & en tjej som är partners så ska tjejen promt gå igång 100% där killen skulle prata hårt för att klara en situation.

Haha, som igår efter att Jeffan blivit utvald & utkastad ur vår bil av ett gäng neandertalare, såhär i efterhand tycker jag att det är lite kul nästan... haha, och Jeffans frågande ton efteråt: "VARFÖR JUST JAG!?" 

Jadu, fingertoppkänsla kanske ;) haha!

Nämen så kilar vi förbi nåra poliser och istället för att ta fram pistolen och skjuta ner dom här idioterna så haffar som en snubbe som går förbi och frågar: "Kan jag få skjuts, ska till Villagatan" "Nej." "och det här betalar jag skatt för?"

Tjejpolisen går igång... Och snubben åkte i fyllecell, för det där. suck. Äre det Jag betalar skatt för eller?


Jag har tänkt lite på det här med namn & efternamn. Det är tur att det dör ut massa namn, vissa är ju förskräckliga, jag tänker typ Gudryn, Evert & Bengt. Vad som är desto sorgligare är att efternamn tenderar att vara svårdödade. Jag aldrig hört talas om en Gudrynsson eller Evertsson, men ständigt hör man Bengtsson. Herregud... Som på den gamla goda tiden när man satt i kassan och frågade efter legg/pass.
Ha. Se där, en Bengtsson. Helt Beng (haha!), ofta skrattar jag med gud hur han lyckats exprimentera med oss människor men koncentrerat sig på Bengtssons.

Summa sumarum: Gudryn, Evert & Bengtssons, jag lider med er.

Kommentarer
Postat av: Alexander

Ha ha ha.... *gnider händerna ondskefullt*

Postat av: Bengan

Bengtsson kan ju iförsig vara det snyggaste sonefternamnet i världshistorien...

2007-12-16 @ 20:02:56
Postat av: Pontus

Bäste Bengan, det är i en döv världshistoria ;D

2007-12-16 @ 21:06:26
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Bengan

Pontus, Pontus.. Hur fult Bengtsson klingar i dina öron så kommer det alltid vara ett svagt klingande jämfört med de otroliga glädjebasunerna som hörs i alla andras öron när de hör namnet... Bengtsson..

Annars skriver du riktigt roligt till och från, även om jag inte kan hålla med om allt så är det alltid roligt.

2007-12-16 @ 23:15:56
Postat av: Pontus

hmm... Jag kanske skulle ta o omvärdera Bengtssons, du verkar ju reko iallafall... haha ;)

2007-12-17 @ 07:43:42
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Malin

hahaha. Pontus. du är sjuk vet du det? men jag skrattar ändå. och det ör väl inget fel med bengtsson väl? hamnar på helt ok-listan hps mig iallaall, med andra ord; det finns värre...

2007-12-17 @ 19:19:49
Postat av: Pontus

Haha, varå, vad har jag gjort nu? ;D
Vem Malin är du btw? Det finns ju nåra 100 i stan :)

2007-12-18 @ 08:53:13
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Thorstella

I love this page.

2010-01-27 @ 09:13:52
URL: http://thorstella.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback