Det Är genomskinligt...

Tjingelong, nu tänkte jag vara sådär igen. Peta upp nåt som, om man ser det ur rätt perspektiv är komiskt, i detta fall kanske lite tragikomiskt. Men för vissa som ligger i riskzonen, så är det ju en väckarklocka! Vi har gått igenom omaka strumpor och symboler på MSN, nu ska vi gå över till en viss attityd som genomsyrar vissa människor då o då.

Det är kul det här. Jag känner mig som den här knarkaren som kommer till mellanstadiet och berättar vad som är fel. "Jag har gått igenom det pysen, det var ett helvete, bespara mig nu mina ögon att se dig ful"   ;)

ahrrrm ahrrrm... jo såhärva. Beteende & attityd. Jag tänker den här dum-tuffa varianten som framträder när någon ska försöka imponera på nån annan alternativt slå sig in i en krets!

Till exempel så händer det att en yngre tjej som pratar med en äldre snubbe kan dra till med: "jomen fan, drog i mig 84 cider och injicerade en flarra vodka i benet!!!!!!"
Jaha. Kul. Hoppas det var billig vodka. Tönt.

Men 95% av alla dom dära är män... fy fan, vilka träskmongon. Det kan vara en snubbe som typ spöar ner sin polare eller snackar massa skit om sin polare för att få en billig poäng inför en brud/sitt gäng. Suck. Var vänlig att hoppa ner från ett stup.

Jag vill fråga er kvinnor. Märker inte ni så fort nån snubbe spelar på en sån där fasad? Och, om ja, är det najs eller?

Nä, jag tror såhärva, att eftersom fler män än kvinnor kör den här fjant-stilen så måste det ju betyda att det lyckas oftare, vilket tvingar min rationella del av hjärnan - den är liten, men existerar - att lägga fram 3 möjliga utgångar om att kvinnor 1. Är korkade och går på det. 2. Förstår inte sitt egenvärde och accepterar sin lott. 3. Vill ha ett sär att ta hand om.

Oavsett vilket alternativ ni hamnar i (ni som nu är i zonen): ha barmhärtighet! Skaffa inte barn!
Stackars avkomma, stammis på BRIS vid 4 års ålder...

Kort & Gott: Det här med att spela upp en "ball" fasad tenderar att bli löjeväckande. Jättetöntigt. Och visst, det kan väl lyckas nån gång när motparten är full, alternativt korkad. Men att börja "bli ball" blir pinsamt när motparten förstår att det bara är skitsnack. Det säger mest nåt om den personen som utövar detta ynkliga beteende... Det är en person som inte trivs med sig själv. Men oavsett vinsten; att vara beredd att backstabba sina polare, ljuga och smutskasta för att bygga ihop en gloria av bajs. Det är väl inte värt det - när det väl kommer till kritan. Eller?

/Dr. P(hil)ontus

Kommentarer
Postat av: charlie

well said major! ;) blir ingen avkomma för mig då.. :/ zindé

2007-12-05 @ 23:48:30
Postat av: Alexander

Underbart skrivet, din "kort och gott" var smått briljant. Du tar insidan så tar jag utsidan, tillsammans ska vi göra den här världen till en bättre plats!
You and me my brother in arms, you and me!

Postat av: Lindberg

En ytterst välformulerad och välskriven observation! Tillåt mig få instämma i ditt resonemang, Pontus!

2007-12-06 @ 08:22:19
Postat av: Pontus

Charlie: Johurru, du är ju som du är - det finns ingen fasad här inte ;D hihi..
Alex boi: O ja, O ja... ;D
Lindberg: Jag bockar & bugar! Instäm på ba ;)

2007-12-06 @ 08:46:59
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: MFE

Det var en bra beskrivning av de raggnings tekniker som du använder på TK och som alla är så trötta på. De är dags att programmera om och uppdatera hårddisken, så det kommer ut nåt nytt när du går in i dimman och inte längre har koll :-))
/Från en som har koll på dig.............

2007-12-06 @ 12:35:31
Postat av: Micce

Hehe, klockren analys Pontus. J-vligt trött på detta beteende och framförallt att det verkar fungera.
MFE>> Du har uppenbarligen aldrig sett Pontus när han går in i dimman. Han blir ju enormt kramgo snarare än våldsam eller otrevlig för att imponera på andra...

2007-12-06 @ 13:29:23
Postat av: MFE

Micce,
HeHeHoHoHostHostFrääs
You have seen nothing yet....
Jag som är hans skugga om natten och hans
alterego vet saker som inte lämpar sig för en
familjesida.....
To be contiued

2007-12-06 @ 14:44:22
Postat av: Pontus

MFE: Bäste stam-läsare, skugga och anonym, det var inte meningen att trampa på dina tår och framställa dig som dum för att du målar på en fasad. Men du är faktiskt ganska feg ;) hii..

Micce: Tackar! Och precis! Jag är ju rena rama teddybjörnen efter nåra glas :D

2007-12-06 @ 18:18:34
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Anonym

en otroligt jobbig teddybjörn

2007-12-06 @ 19:03:42
Postat av: Lindberg

Haha!

Det verkar som Pontus får ta och lugna ned sig lite när han befinner sig i dimman.

2007-12-06 @ 19:15:59
Postat av: Pontus

Anonym: haha, naw, råkade jag klösa dig i min eufori? ;)
Lindberg: Haha, det är alltid samma mongo som skriver... samma ip-nummer ;) (Sen har jag aldrig klarat av att bli utslängd från Hamnmagasinet som vissa andra... hahaha)

2007-12-06 @ 19:41:39
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: MFE

Du når inte upp att trampa på mina tår,
Det är inte jag som målar på fasaden,
det är du lille krullo, jag vet ju hur
mjuk och fin du är när du charmar gamla och barn.
Men hur tuff du gör dig när du raggar....
Glöm inte att kolla din skugga....

2007-12-06 @ 21:26:48
Postat av: Roggan

Haha Lindberg han svingar inte vodkaflaskor och andra tillhyggen ;)

2007-12-06 @ 23:26:46
Postat av: Pontus

Min skugga ja. Haha, du går i mina fotspår ;) hihi... Tillåt mig be dig definiera 'tuff' då? ;)

2007-12-06 @ 23:27:54
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Pontus

Roggan: haha, joo det är ju Han som gör det, kommer du inte ihåg vakten han försökte dräpa?

2007-12-07 @ 08:51:35
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Lindberg

Brottsbalken
5 kap. Om ärekränkning

1§ Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.

2007-12-07 @ 09:04:46
Postat av: Pontus

Omeh, det är ju som att säga att jorden är en tjockis för att den är rund...
That's just the way it is (8) dararum, dararum, lararum...(8)

2007-12-07 @ 09:51:40
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Johannes

(Sen har jag aldrig klarat av att bli utslängd från Hamnmagasinet som vissa andra... hahaha)

DITT JÄVLA SVIN!!!! DÖÖÖÖ!

2007-12-07 @ 14:22:00
Postat av: Pontus

hahahahaha, SUCKER!!!

2007-12-07 @ 14:57:39
URL: http://Pontmeisters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback