Vem gillar inte makt?

Om man får välja mellan att ha makt och att inte ha makt, så måste man gilla broccoli och Manchester united om man väljer att vara maktlös. Så långt är vi alla överens. Annars kan du dra. ;)

Makt är trevligt:
Dam vid kassan:
"Nehmen guuhhhd, nu glömde jag potatisar!"
"..."
"Får jag hämta några?"
...hmmm, ska damen får hämta potatisar eller inte...hon ser ju hyfsat respektabel ut och ser inte ut att vara sosse heller. Broschen "Rör inte maren" ger några pluspoäng... hm, Jag bestämmer, Genom att yppa några ord så kan jag få henne att gå antingen vänster eller höger... hehe... ja eller nej... hmm..
"kej rå, om du skyndar dig"
"Tack snälla!"
...HAHA, ja tacka mig... tacka mig.

Glömde berätta om ett Defcon 5 problemkärring igår alltså. Nu jävlar blommar jesus var det enda jag tänkte när hon stog o gormade åt mig.

75+ Senildement granatkärring kommer till kassan:
"Varför har du tagit bort ICA:s Anjovis!?!?"
"Vi har tagit bort över 3000 artiklar eftersom vi bygger om just nu... men vi har abbas anjovis fortfarande."
"JAG VILL INTE HA ABBAS, DEN SMAKAR HÖ!!!"
*kön blir längre och längre*
"Jaha, det är tråkigt men tyvärr säljer den bättre..."
"VA!? Den smakar ju hööööö! jag ringde huvudkontoret igår och dom blah blah"
*stänger av hörseln, lyfter telefonen, ler och säger med lugn röst i telefonen samtidigt som jag spänner blicken i tantfans ögon*: "En kassa till tack."
"blah blah blah, kanske har ni några kvar på lagret?"
"...nej, vi har inget lager, vi b y g g e r  o m"
"Pyttsan, DU DÄR *Hugger tag i Peter* Ere du som är chefen här?"
"yes, något jag kan hjälpa till med?"

Well, han säger samma sak som jag tidigare sagt och hon avslutar med att ilsket säga att hon ska ringa huvudkontoret igen.
Hallå din levande fossil! Det är anjovis du pratar om, inte bombardemanget av Pearl harbor - ta din varma mjölk o gå o lägg dig.

Gud vad jag föraktar gnälliga människor, som gnäller utan glimten i ögat. DIE. Puss.


Kommentarer
Postat av: charlie

haha klockrent ;) fan här fick man sig jue ett gött garv så här på kvällskvisten, tackar pontmeistah!

2007-08-07 @ 21:15:22
Postat av: emzo

pontus, du är speciell

Postat av: Tamara

Hahahah d verkar aldrig sluta komma skumma kunder till dig,fick oxå en iag som kom in o fråga om vi säljer knivar :S liksom ja jobbar i en klockaffär haha

2007-08-07 @ 22:15:00
Postat av: Therése

charlie vad har hänt med din blogg?
BTW, meister, behöver ni folk på ica? :D jag vill också uppleva såna där härliga kunder!

2007-08-07 @ 22:18:01
URL: http://touchoftess.blogg.se
Postat av: Hespero Di'walldo Gonzales

hahaha skönt! lyfter telefonen ,ler och säger en kassa till tack! ;) man ska vara dryg men ha leendet på läpparna ! :P

2007-08-08 @ 01:20:14
Postat av: Pontus

Charlie: He, varsågod. Dax o styra upp din egen blogg för lite paybacktime va ;)?
Emzo: haha, det där får du ju utveckla ;D det är ju som om jag säger till dig: "Du är unik" ...det betyder ingenting egentligen.
Tamara: Haha, nåt fel är det ju med mänskligheten, 80% är ju puckon...
Therése: haha, jao sen i höst, pröva då ;)
Hespero: hehe, exakt - arrogant men med klass & stil ;)

2007-08-08 @ 10:06:51
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: charlie

tess: hmm, vet inte, den försvann typ :P inte orkat skriva ngt.. tar sån jäkla tid + mitt liv är inte spec intressant, så tror inte folk har speciellt stor lust o lyssna på de ;D

2007-08-08 @ 11:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback