Uppställning!

Hey..
Igår lagade jag cykeln igen, hoppas den håller nu... för jag tänker fan inte lämna in den. "h-hej, skulle ni kunna laga en cykelpunka, jag vet inte hur man gööööör?" never ever.

Nej, jag o syrran körde sista nudden vid matbordet igår - det urartade och det blev fullskalligt matkrig med potatissallad.


Sen kilade ju jag iväg o var lekledare. Det var karolinska institutet som var där. Sofie - den barnsliga jäveln skrek direkt efter att få välja grupp först. Fine. Gör det.

Jag tog kommando över dessa alphakvinnor:
image380

O yeah. neherru, inga killar i min grupp inte ;)
Det var faktiskt ett kul sätt o tjäna lite pengar på, dirigera lite folk hip som happ. Min bataljon var jävligt het (ni ser ju), inte särskilt tävlingsinriktade - men det ändrade ju jag på. jag ingjöt en smula mod och självförtroende och sen KA-boom! Så var vi påväg.
Eftersom Sofies grupp fuskade - tjuvkikade på hemliga dokument & kastade kottar på min grupp, så blev dom självklart diskvalifiserade. Olsson vann, Sjögren tvåa, Ante trea och soffan landar på en 7nde plats.

Angående eventuell avundsjuka på hockeypack.
Tillåt mig småle. Ibland måste man generallisera för att kunna uttrycka sig om saker och ting. Först blir jag förvånad, och ja, - en smula avundjuk - hur en snubbe med två kilo snus i fejset, IQ 43, går kantigt med glasartad blick, svär o spottar omkring sig kan få världens kanonbrud. Uppenbarligen har levern och hjärnan bytt plats på bruden. Stackars, stackars evolutionen... det gick ju bra i 4 miljarder år iaf. ^^
Ibland sitter jag här o undrar om man skulle ta o ge sig själv nåra käftingar och skalla brevlådan ett par gånger för att liksom komma ner till samma nivå. Den här lägre nivån verkar både populär och framgångsrik...

Nej, smaka på Dignity.

PS. Fotboll är bättre än hockey DS.

Flame on.

Kommentarer
Postat av: David

Bla bla bla, hockey killar suger... ni skulle bara veta ;)

2007-08-22 @ 11:29:41
Postat av: anonym kroda.

hata hockey killar... ;P

2007-08-22 @ 11:37:44
Postat av: Sofie

Hej kära Pontus.
Att det skulle ta sådan lång tid att göra ett inlägg om kvällens fädas (för din skull alltså). Låg du och grät hela natten kanske? nej skämt åsido, en team-buidling tävling med folk från KI är väl inte världens ballaste tävling, å det är väl därför man inte direkt kunde känna segerns sömta efteråt. Sen är det ju lite synd att man ska bli beskylld för fusk bara för att min grupp var extremt överlägsen^^ synd att dom skulle kasta kottar bara, den där tyskan som tog kommandot var lite väl lik en annan känd tysk från 40-talet med läskiga åsikter. Hur som helst, mitt lag vann - så att vi ahr klargjort det en gång alla för alla.
Hade bra kram kram

2007-08-22 @ 11:39:19
Postat av: gust-af

Jadu hockey är ett märkligt fenomen, fast innan du totaldissar det så är ju faktiskt meningslöst våld ganska kul att titta på ;)
Däremot förstår jag lika lite som du hur det kan vara snyggt med häften av tänderna utslagna, 2 dosor grovsnus under läppen samt ett smått snusspottande efterblivit flin.

2007-08-22 @ 11:59:31
Postat av: Jossan

angående hockey. Det är ju bara att ta trappan upp till ig-elsta för att förstå att allt gick galet så fort de stackars pojkarna satte sin skridsko på isen.
Och det där med snygga tjejer och hockye pojkar är ju intressant om något, Har inget svar på det fenomenet, måste vara något med generna hos de
tjejerna, Man kan kanske söka för det?!
vi vet ju allihopp att det är fotbollspojkar som gäller;)

2007-08-22 @ 12:26:00
Postat av: Linda

Jag har dejtat hockeykillar och det var en (nåja säkerligen fler, men framförallt en) sak gemensamt, nämligen att de stinker svett, konstant!

2007-08-22 @ 12:35:11
Postat av: cecilia

Hockeykillar har snus i för att man inte ska lägga märke till alla tänder som inte existerar.
Och då kanske man undrar vilka babes det är som vill ha hockeykillar? Dom som har (eller låtsas ha) en IQ under sextio, dom måste ju matcha sina boytoys.
Vem vill ens ha en brud som inte kan räkna ut hur mycket pengar man tjänar i månaden?
Slutsats; En tjej som gillar hockeykillar är inget att ha :D

Postat av: Joni..

Fotboll > Hockey i alla kategorier.

2007-08-22 @ 16:04:08
Postat av: Pontus

David: öh.. låter lite scary hörrö..
Alexandra: ha, jag har alltid tyckt om dig alltså ;)
Sofie: Du hade ju ingen koll på din grupp alls ju. Du hade en bra grupp med dålig ledning - jag tvärtom ;) haha men väl kämpat, du kanske har nån chans nästa gång stumpan.
Gust-af: Haaaahahahaha, vi är på samma våglängd :D men du glömde underbettet. hahaha
Jossan: Asså shit, jag förstår verkligen varför vi blev tillsammans en gång i tiden ;) Du har ju dina skills ja. haha.
Linda: Haha ^^
Tamara: Haha, amen det är ju den sjuka mentaliteten jag inte hajjar. No worries haha, vad tror du om mig? haha.
Cecilia: Du har så rätt, så rätt. Jag diggar verkligen din slutsats - det tråkiga är att dom kvinnorna inte är få.
Joni: Det är så skönt o träffa människor som förstår saker och ting. Pusspåre.

2007-08-22 @ 17:07:25
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Alexfuckingsander

Haha, det är ju totalt uppror från din sida Pontus! Det gillar jag! Dock kan jag ju inte förstå din frustration, precis som Cecilia, som för övrigt verkar vara en mycket intelligent tjej skriver är det bara småtjejer som själva är lika korkade och ologiska som faller för "hockeypojke"-sjukdomen. Dock finner jag lite empati för dina känslor när jag tittar mig omkring en dag på stan och inte finner mycket annat än just dessa korkade tjejer och någon enstaka estet, som antagligen är ännu mer korkad.
Så ja, i denna brist på intelligenta söta tjejer håller jag absolut med dig om att man blir upprörd.
\ Alexfuckingsander

2007-08-22 @ 18:17:58
URL: http://memyselfandstyle.blogg.se
Postat av: odell

haha youu rock!!! skriv mera..jag gillar iaf att åka skridskor och utmana mig själv lite..haha..simba hälsar ;)

2007-08-22 @ 18:31:26
URL: http://elinodells.blogg.se
Postat av: Pontus

Alex boi: Du ser. Världens kvinnor behöver öppna sina ögon - låt oss hjälpa dom på traven liksom... ;)
Fröken Odell: haha, will do, efter fotbollsträningen ;)

2007-08-22 @ 19:22:42
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: David

så skönt att ja var på jobbet och hade omöjligt kunnat skriva en kommentar kl:11.29 (PONTUS!!!!)
Men cykelpunka lämnar man inte in för att man inte kan.. alla kan laga en cykelpunka, man lämnar in för att man e för fin för att laga själv.. jag e iaf det

2007-08-22 @ 19:28:54
URL: http://Davemeister.blogg.se
Postat av: Pontus

Vet, haha det var Elias :P

2007-08-22 @ 20:56:35
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: madde

såg dej i dag på waynes(=

2007-08-22 @ 20:57:53
URL: http://Maddelojnan.blogg.se
Postat av: Pontus

Men du hälsade inte!? Mitt hjärta går itu.

2007-08-22 @ 21:13:01
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: madde

haha men jag trodde inte att du skulle veta vem jag va och de skulle ha varit lite skämmigt att säga hej och så kollar du bara på mej som om jag vore dum:P;)

2007-08-22 @ 21:59:45
URL: http://Maddelojnan.blogg.se
Postat av: hockeypojke

okej nu har lag nog läst i tre bloggar om allas prat om hockey killar. måste säga att det har varit ganska underhållande läsning, fördomar är bara förnamnet, visst vi hockey killar kan glida in i skolan me mjukis braller åå en sliten t shirt å kepsen bakåt, varför? för vi är oftast helt slut på morgonen efter allt slit på träningen kvällen innan att man inte orkar anstränga sig att klä sig snyggt. men när de sedan är utgång eller man känner sig för att klä sig bättre så har minst lika bra stil som vanligt folk om inte bättre för våra vältränade kroppar:p haha som gör att helheten är lite bättre. men visst vi skulle aldrig göra som "ragnhildarna" å komma i kostym till skolan? eller gå upp 2 timmar innan för å fixa iordning sig. men sen har ja även läst om att vem vill ha en iq berfriad hockey pojk. haha aa visst vi kanske inte har era betyg. men de har även sina orsaker. träning som tar kanske upp minst 4 timmar om dan sen skola på det inte lätt att hinna med läxor och annat. klart man inte orkar koncentrera sig. så vårat iq är nog inte sämre men viljan att plugga är betydligt sämre. även läst om vem vill vara med någon som jobbar bara som snickare eller på någon byggarbets plats. men visst vi börjar jobba efter skolan å vi kännar snabba pengar i början, å ni säger att efter ni pluggat å gjort de ni vill å när ni är 25 - 30 har ni ett bra jobb och är en bra försörjare. och att ni tjänar mer pengar. men hallå som snickare har man faktiskt en ganska normal lön, men de flesta jobbar svart och kännar in bra mycket mer en vanlig spipsnisse. men nu till hör ja faktiskt den lilla skaran slipsnissar:P ja ni hörde rätt hockey pojken som blev slipsnisse och sitter faktiskt på mitt egna kontor just nu och skriver. så alla fördomar kanske inte är helt sanna. / hockeypojke

2007-08-23 @ 12:06:13
Postat av: Lindberg

Ack, hur voro en värld utan överraskningar! I all den tid jag bevandrat denna jord har jag i min enfald lidit under mitt fördomsfulla sinne, ty alltid har jag haft föreställningen att tjänstemannayrket krävfa skrivfkunnighet!
För Hockeypojkens vidare information kan jag intyga att det icke krävs någon alltför stor anträngning att klä sig anständigt. Faktum är att jag är tämligen säker på att det de facto fordras en jämbördig kraftansträngning att ikläda sig ett par "mjukis braller" (sic!) som ett bar byxor av mer stilmedveten typ. Samma resonemang är likväl applicerbar på vad som iklädes överkroppen. Det fordras näppeligen mindre energi att ikläda sig en "sliten t shirt" (sic!) än en proper tröja. Vidare kan jag, i egenskap av före detta Ragnhildare, icke åminna mig ett enda tilfälle då mina skolkamrater burit kostym en vanlig dag i skolan.
Det är sant som du säger, Hockeypojken, att alla hockeypojkar som direkt efter skolan inser att de aldrig kommer att kunna försörja sig på att slå en puck genom två metallstolpar och följaktligen blir arbetare initiellt tjänar snabba pengar. Det är också sant som du säger, att hockeypojkar sällan har några större ambitioner med sina liv och således väljer att inte investera i en adekvat utbildning, utan nöjer sig med att bli arbetare.
Den intressanta frågan är då: hur attraktivt är det med en misslyckad hockeyspelare, utan vare sig utbildning eller ambitioner i livet, som därför nöjer sig med att arbeta 8-17 och sedan supa upp lönen till helgen?
Att försvara snickaryrket med att snickare har en "ganska normal lön" uttrycker en ytterst deprimerande inställning om att ha det mediokra som mål i livet. Vidare är de flesta kontorsarbeten av okvalificerad art och där gymnasieutbildning duger, så dessa "slipsnissar" hamnar under samma kategori misslyckade och mediokra.
Inte konstigt att dessa personer, när de inser hur mycket mer vi som investerat 16 år eller mer på studier tjänar, röstar på sossarna och kräver att få ta del av våra inkomster för att de själva är så oerhört misslyckade. Att en snickare skattefuskar genom att arbeta svart är tydligen helt acceptabelt, men när en direktör skattefuskar så gör sig mobben redo för lynchning och i förtuppen går alla misslyckade sossedrägg.
Högaktningsfullt
Lindberg

2007-08-23 @ 13:53:36
Postat av: Prins Alexander af Bergsrundan

Övriga kommentarer är överflödiga.
Lindberg, hör av mig till dig under morgondagen angående ev. schprut på mina ägor. Annars på återseende lördagen då vi beger oss till skärgården för att än en gång visa vilka som festar bäst.
Ikväll blir det middag med tillhörande dryck på Kårpuben för mig. KTH är mig sannerligen ett ställe värdigt en f.d. S:TAR elev.
Tack för mig
Kronprins Alexander Rosenberg af Bergsrundan

2007-08-23 @ 14:39:18
URL: http://memyselfandstyle.blogg.se
Postat av: hockeypojke

haha okej Lindberg. visst tog ja ett exampel på en som faktiskt inte tjänar flera hundra i månaden som hockey proffs. visst många av vi hockey spelare har itne ens ambitioen eller talangen att bli just proffs man spelar för att man vill aktivera sig och tycker det är kul. sen att du tar för givet att hockey pojkar är sossar? hallå det är endå den näst dyraste stora sporten man kan utöva. och mesta dels är inte familjerna som låtaer sina söner spela vanliga svensson som mer talet ragnhildare är nu för tiden? en vanlig ragnhildare är en person som vill vara så mkt mer än vad han igentligen är. det kan nästan hela den här stan stå till svars med. Men visst har du rätt i att många av oss tror sig bli nya foppa eller sudden och att dom fallen är väldigt få. Men det roliga är nog att iaf de "gänget" hockeypojkar jag umgås med
tror jag har båda mer stil och klass än flesta er ragnhildare. och att ja kan garantera dig att ingen av oss kommer någonsin att rösta för sossarna. det är igentligen rätt sjukt att du/ni tar för givet att vi är medelklassare eller vanliga svenssons? vart får du den uppfattningen ifrån? när jag tror det igenligen är vi som borde beete oss som storstekare å spruta skumpa på flamingo. haha. men som sagt jag tror nog att efter du har pluggat i tio år och börjar känna pengar så har jag redan tjänat ganska mkt och det kommer ta lång tid för dig att komma ifatt det men visst vill du leva livet när du är 50 - 60 så är det fine med mig. själv ska lira hockey på en niva som ja fortfarande tjänar pengar på men endå inte behöver slita ihjäll mej och ha ett jobb på sidan om.
schtekiga hälsningar hockeypojken

2007-08-23 @ 14:45:31
Postat av: Lindberg

Prins Alexander af Bergsrundan: Schprut på dina ägor tackar man inte nej till! Faktum är att under min skönhetssömn inatt drömde om att jag inhandlade champagne, vilket måste ses som ett mycket gott tecken på vad helgen har att vänta!
Hockeponken: svar till dig kommer inom kort här: http://pontmeisters.blogg.se/1187872707_yes_box_debatt.html#comment

2007-08-23 @ 15:11:02
Postat av: Biomasine

Beautiful site!

2008-05-15 @ 10:49:16
URL: http://biomasine.blog.ca
Postat av: Emilianmargrete

Informative website! Thanks!

2009-06-23 @ 08:50:50
URL: http://emilianmargrete.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback