MIN KASSA ÄR MIN BORG!!!!

Jaja, dax för en lista för att hjälpa Dig och Mig i vardagen:
För att göra en kassör glad:
* Ställ varorna med streckkoden mot lasern.
* Kom ihåg att visa kassen.
* Le gärna och var trevlig.
* Plocka upp dina varor och pys iväg snabbt.
* Plocka fram pengarna innan kassören säger slutsumman så slipper Du stå o rota i myntfacket i 128 år och som följd av detta få oss att öppna 4 kassor för att Du är EB.
*Så fort kassören märkt en vara så kan du dra ditt bankomatkort och slå in koden. Gör det.
*Smicker går alltid hem ;)

För att göra kassören rosenrasande:
*Vissla falskt
*Bygg varuberg på bandet. (Förutom att du med detta visar att du är en genuint OND människa utan respekt för medmänniskorna så visar du genast att du är sällsynt korkad eftersom det tar längre tid för både dig och mig att avsluta affären) Dom problembarn som lägger tidningar & plastkassar under sina varuberg skulle jag gärna dela till flera mindre problem om jag hade ett samurajsvärd i kassan....
*Prata Irakiska med kassören, när denne inte förstår, prata högre.
*Lägg gurkor och långa bröd på bredden på bandet så att "nästa kund" skyltarna ramlar ner på golvet.
*Kom tillbaka fyra dagar efter att du köpt din lime och kräv att få efterregistrera bonus på den.
*Skäll på kassören för att det är hans fel att smöret är slut, att kasta champinjoner är en bonus!
*Dela upp dina 5 varor på 4 kvitton.
*Betala gärna med MASSOR av mynt - särskilt om du har reumatism. Ta tid på dig.
*Envisas med att du har pengar på kontot även fast det är tomt.
*Berätta hemskt gärna om dina barnbarn.
*Dregla på bandet.
*Låtsas inte om att det finns en kortapparat, utan räck fram ditt bank- & ICAkort till kassören och be denne dra kortet åt dig.
*Uttryck dig gärna om priset: "GUUUUHHD VAD DYYYYYRT" fungerar utmärkt!
*Köp en tablettask för 9 kronor och betala med en tusenlapp även fast du har en tia i myntfickan. Försök ta så mycket växel som möjligt!
*Även fast det är svårt - försök att missförstå intrusktionerna: "Godkänn?"
*Glöm koden till alla kort du har och skyll på kassören.
*Dra kortet med magnetremsan upp & ner, när kassören snällt och vänligt ber dig vända på kortet - vänd på kortet, men håll fortfarande magnetremsan upp & ner.
*Bli förvånad och grining som en sosse om valutan Euro inte fungerar.
*Rasera grinden med din rullator.
*Stoppa en tia i 5 kronors-facket på kundvagnen, och skrik högt efter hjälp hos kassören. Hota gärna med att aldrig komma tillbaka till affären - eftersom vagnarna "stjäl" pengar från dig!
*Be kassören ringa en taxi åt dig.
*Kom till kassan med fula kläder, alternativt; bär en brosch med en ros på, plus texten: "Vi kommer tillbaka".
*"Kom på" att du glömt pengarna precis efter att kassören dragit alla dina varor, spring därefter snabbt därifrån.
*Låtsas inte om pilen som står vid "Betala gärna med mynt" utan ge en hög mynt till kassören i handen.
*Knögla ihop sedlarna så mycket du bara kan! Det är visserligen ostekigt, men har du fula sedlar är du förmodligen ganska ful själv så se det postivia - det matchar.

Over n' out/ Eder ödmjuka Samurajkassör

Kommentarer
Postat av: Åsa

Några bidrog jag med :D:D:D haha

Postat av: Anonym

as sköööön blogg gubben ;) du rockar fett assså YEEEEEAH ;D

2007-08-03 @ 21:14:57
Postat av: Malin

å fy fan, det är inte lite man känner igen. vet inte ens vilken av ala punkter som är värst. en dag försökte jag med att räkna alla gånger jag var tvungen att säga "och mynten får du jääätte gärna lägga i lilla boxen där", eller "kortet drar du själv där.. och dra kortet med magnetsremsan mot dig, precis som det står på kortläsaren", men tappade räkningen ganska fort. jag skäms över att vara människa - att kategoriseras tillsammans med alla jävla efterblivna tröga äckliga personer. ah. dagens ilska. puss!

2007-08-03 @ 22:38:34
Postat av: johanna

Hahaha... såååå sant! du glömde fråga leg idag förresten... kan du inte ICAs kraaav!??!;P

2007-08-03 @ 22:38:51
URL: http://jallajohanna.blogg.se
Postat av: Martina

Klockrent! Exakt så är det. Känner verkligen igen mig. Värst är det med magnetremsan...herregud, vad är det för del på dagens människor, kan man inte ta en enkel instruktion? Ne Pontus, du är helt bäst. Du gör min dag. Så sjukt kul att läsa! Fortsätt såhär så blir du president en vacker dag! =) Kram Martina

2007-08-04 @ 00:09:35
Postat av: Pontus

Åsa: haha, jao ^^ tack tack^
Anonym: he, tack (Y)
Malpal: Äh, det är bra att sånna finns, man måste ju trampa på några för att ta sig uppåt ;)
Johanna: Äh, jag känner ju dig ;) (Varför hälsade du inte :P)
Marre: Haha, nej jag vet! Det är då det är så kul o vara övertydlig "Joe, du kan godkänna där... på den GRÖNA knappen" he he he... Hi, tack :) Det värmer.

2007-08-04 @ 09:53:59
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Felicia

Faktiskt så stod de i Aftonbladet i veckan att de bara var 1 % av kunderna (vilket iof är 1 % för mkt) som gjorde sånna där berg :D De var värsta statistiken om bra och dåliga kunder.
För övrigt tror jag man får säga du drar kortet själv till ungefär varannan kund :)

2007-08-04 @ 12:02:45
URL: http://feelicia88.blogg.se
Postat av: Johanna

Haha... tordes inte;P nästa gång, promise!

2007-08-04 @ 12:06:06
URL: http://jallajohanna.blogg.se
Postat av: Andrea

stämmer så jävla bra alltså! hahahahaha. ska börja skriva om mina kunder jag med ;)

2007-08-04 @ 13:54:50
URL: http://andreaepalmqvist.blogg.se
Postat av: Pontus

Felicia: 1% ? Känns fan som iaf 25%... Grr.
Johanna: (Y)
Andrea: Ja, gör det, det är kul! :D

2007-08-04 @ 14:55:03
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Anonym

Ska tänka på detta nästa gång jag handlar av dig! :P

2007-08-04 @ 18:38:52
Postat av: Malin

Alltså, jag kænner mig så grymmt træffad med att ge dig mynten i handen ist før att lægga dom dærom ska va. Jag var stressad, dessutom, så ær jag ju trots allt næstan norsk ;P

2007-08-07 @ 22:37:58
URL: http://malicious.blogg.se/
Postat av: kristin

haha du är fan riktigt skoj ;)

2007-08-08 @ 00:06:16
URL: http://kristinrydert.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback