Ännu en dag dårå...


60+ kärring lägger fram en näve mynt:
"Du kan stoppa dom i apparaten här" *pekar på myntapparaten*
vad gör tantfan? Hon lägger mynten i skålen - där mynten kommer ut...

DUMMA DUMMA IDIOT, vad skulle Darwin säga va? Han skulle gråta av hjälplös sorg för att sådana människor (?) inte evolutionerats bort för länge sen. Som fröken Höeg sa; Ibland skäms man för att hamna i samma "art-kategori"

O nu till nåt riktigt äckligt. Gubbe 70+ kommer till kassan, jag drar han varor medans han började pladdra:
"uffff, det är så jobbigt det här va...*slår sig på magen så att den dallrar onaturligt* ska göra en operation snart serru..."
"ahapp... *försöker låta passivt intresserad*
"jo, du förstår att levern fungerar inte som den ska så det samlas en jädras massa vatten härva, och det är tungt att gå omkring med *Slår sig på magen så att den dallrar igen*

UUUUUUÄÄÄÄÄÄHHH! Ge mig Skansen, BRIS och facket, nu nu nu!

image358

Fröken anjovis (70+) återigen, haffar mig när jag går omkring:
"Va i helsike... ni har inte ICA:s anjovis fortfarande!?"
"nej, men vi bygger om som du kanske kommer ihåg..."
"jamen på huvudkontoret var dom jätteförvånade!"
"jaha?"
"jo, det ska finnas... ni har ju hyllplats här!" *pekar på ett litet utrymme där alla oljor och vinäger står*
"amen där ska det stå andra saker..."
"jasså ja, men jag behöver bara några burkar!"
"Om några månad..." *blir avbruten*
"JAG VILL HA DOM NU!"
"Pröva ICA-maxi då...(vassa föremål i närheten!?, en sax, en öppnad burk vad som helst, tillåt mig göra jorden en tjänst...)
"SKA JAG ÅKA DIT FÖR ATT FÅ MIN ANJOVIS!?!?"
(ber o bönar efter vassa föremål, till o med en tandborste att pierca damen i ögat skulle sitta fint...)
"ja... uppenbarligen."
*Vandrar raskt iväg*

Och till dagens top-idiot, 50+ kärring kommer till kassan:
"hej, jag vill ta ut 300 kr från mitt ICA-kort!"
"okej. *knappar o trixar* Hm, du har tyvärr inte så mycket pengar på ditt konto..."
"vafalls? jag har ju pengar på mitt bankkort ju!"
"jasså ja, amen pröva det då?"
"nej, jag ska ha 300 från mitt ICA-kort!"
*kön blir längre och längre*
"Du har inte 300 på ditt ICA-kort..."
"JO, det kanske inte funkar här?"
*kön blir längre...*
*Jag gör min grej. Ler, spänner blicken i tantfans ögon tar upp telefonen: "En kassa till tack"*
"nej...uppenbarligen inte..."
"vad gör jag då, då?
"Du tar fram ditt bankkort, som du har pengar på, då fungerar det."
*Tanten pratar nu med mig som om jag skulle vara en bebis, med långsam och övertydlig röst*
"Jag vill ha p-e-n-g-a-r-n-a från mitt ICA-kort..."
*Jag låtsas som om jag plötsligt "förstår" hur hon tänker*
"JAHAAAAA, jasså ja, jamen du får gå till Åhléns! med ditt ICA-kort"
*En kvinna 30+ bakom tanten som hört hela diskussionen (och förstår ironin i mitt påstående) kan inte hålla sig och ser ner i golvet och småskrattar*
"meh *tung suck* då går jag dit då!"

he he he... Sucker. Varsågod Åhléns... MUWAHAHAHAHA!!!!

(Tamara kom föresten inspringandes hysterisk till min butik och berättade att min granne var en kärring... vilket jävla sätt alltså ;)...)

Imorn är jag ledig! Hurra! Puss!

Kommentarer
Postat av: Alexfuckingsander

You're cruel.
Just the way we like you ;)

Postat av: Johanna

hahahaha... aaa.. ääääe, jag finner inga ord.

2007-08-14 @ 21:12:47
URL: http://jallajohanna.blogg.se
Postat av: bart ; )

HAHAHAHAHA, alltid lika kul o läsa ;) porre,trivs du på jobbet? :D

2007-08-14 @ 21:17:07
URL: http://emmaforsmark.blogg.se
Postat av: Tamara

HAHAHAH aaa men hon e ju d fan man e ju värsta slaven när man jobbar för henne...vadå e hon girl next door för dig lr :P pontus(L)ann..o ja va först om att få höra om Fröken anjovis (stolt)!men du glömmde DISKAREN :D d händer mycket hos dig på kort tid,ska nog göra fler besök ;)

2007-08-14 @ 21:22:03
Postat av: Åsa

Hahahha skicka henne till Jossan bara :P som jobbar på Åhlens. höhö

2007-08-14 @ 21:29:39
URL: http://readmelove.blogg.se
Postat av: alexandra

hahaha:) kärring alltså.. :P

2007-08-14 @ 22:07:05
URL: http://alexsandras.blogg.se
Postat av: Hespero Di'walldo Gonzales

Hahahah pontus! :D dina ICA- upplevelser är dom roooligaste :D haha! kände du inte lite att du charmade den där 30 åringen i kön? det skulle jag ha känt
iaf .

2007-08-14 @ 22:16:59
Postat av: Pontus

Alex boi: Haha, ungefär lika cruel som dig. Båda har vi brutit in sig hos den andra på natten, på fyllan. Haha, brothers in arms.
Johanna: DU, visst fan vare du som handla hos mig häromdan? Hälsa vafan ;D
Bart: Jaarå, idioterna gör att tiden går snabbare o så känner jag mig smartare ^^
Tamara: Hon har lagat min klocka två gånger gratis (L) hi. hahaha Diskaren från Wendele hebbevillan ja... kul o vara diskare o samtidigt vara lika smutsig som han var... vad ger det för intryck av matstället va?
Åsa: helt rätt. Dom har det så slappt där.
Alexandra: ja, fast i plural! ;)
Hespero: Äh, jag blir ju fan krontokig :D hehe, jaru, nästa gång är saken biff - det gäller att sätta sina frön ;) haha

2007-08-15 @ 01:12:48
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Jeffan

Fortsätt med Ica berättelserna, min highlight på dagen iaf! :) ciaoo

2007-08-15 @ 07:28:00
Postat av: Johanna

haha jaa de va de, ,men du typ, låtsas ju om som att du inte vet vem jag är:P fettpinsamt att säga hej, då! haha... nästa gång! om du säger hej!!;D

2007-08-15 @ 20:58:03
Postat av: Fish Games

This is great please keep on the good and wonderful work.

2010-01-22 @ 10:21:55
URL: http://fish-games.tk01.info

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback