"Ursäkta, jobbar du här?"

Goddagens du vackra bloggläsare.

Idag har det var en ganska upp & nervänd dag. Det började i morse att jag vaknade av mig själv 10 över 8. Därefter skulle jag kila till jobbet.

MEN. Igår när jag körde hem från fotbollsträningen så bytte jag inte skor där, utan jag körde hem med fotbollsskorna på, o glömde mina vanliga skor i bilen. I den bil min käre mor just åkt i väg i. Det resulterade i febril skojakt, o mina vanliga skor är fina så varför skulle jag behöva ett till par liksom?
Nej, efter mycket letande så fick det bli mina grusfotbollsskor.
Så jag har gått omkring i vår butik med fotbollsdojjor idag, som en riktigt tattare :D Men ingen verkade ta någon notis om det...haha

Men gud vad jag blir trött på folk som knacker en på ryggen när man packar upp saker o frågar "ursäkta, jobbar du här?" Vad tror folk? att jag har en ICA-tröjja o packar upp saker för att det e ballt eller?

Varje gång blir jag så sugen på o säga: "Nä jag jobbar faktiskt som slussöppnare i Makedonien, sen såg jag att det fanns en ledig ICA-tröjja här o lite roliga burkar att leka med"

Idag kom det givitvis några stycken o när den tredje frågade så svarade jag:
"Nej, jag gör ju inte det... ba' skojja, yes?"
"JA MEN DET VAR JU JÄTTEROLIGT"

haha, amen screw you hippie. Det är sånna man har lust att säga åt: "Du, jag vet ett ställe som pysslar med kognitiv behandlingsterapi, nåt du behöver verkar det som..."


Sen så fick jag en självförtroende kick. Satt där i kassan och fixade o trixade lite o sen kommer det en ganska söt tjej förbi, köper en MER-flaska och sen när jag ska ge henne kvittot så säger hon:
"Du... är du singel?"
Jag, som inte kan annat än le, vill ju veta hennes namn o säger:
"he, vem frågar?"
Hon tvekar lite o säger sen:
"Min kompis undrar"

YEAH RIGHT.
och isf, borde jag redan då talat om att jag inte tycker blyga brudar är nå kul. ^^


Kommentarer
Postat av: Jonas

haha pontus din blogg e som davids fast mkt bättre hha

2007-04-12 @ 22:11:41
Postat av: ida

pontus.. du glömde skriva att jag och lisa va å hälsade på och höll dig sällskap ett tag :']

2007-04-13 @ 12:45:37
Postat av: Wennlund

Pontus, du vet att det inte är okej att säga att en tjej flörtade som fan med en när hon egentligen bara sa hej för att vara trevlig... Inte okej! okej? ; )

Postat av: cecilia

Nej, den värsta av alla frågor; "Får jag fråga dig en fråga?"
Det har du ju redan gjort, IDIOT!

2007-04-13 @ 19:32:19
URL: http://tigerharen.blogg.se
Postat av: Pontus

Jonas: Haha, tack..
Ida: Det var ingen rolig upplevelse, så jag glömde den snabbt. ;)
Wennlund: Hur ska du få nå "ragg" dårå? haha :D
Cecilia: Japp, man borde säga, "får jag fråga ytterligare en fråga?" ...varför man nu skulle vilja göra det

2007-04-14 @ 09:23:13
URL: http://Pontmeisters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback