Perfa.

Det är lov, solen skiner och det finns inga jobbiga panflöjtsindianer på gatorna på stan. Livet leker med andra ord.
Var o lunchade med Erika på nancys (varför bytte dom namn från sandys, egentligen?) och jag prövade på lite mexicantjofräs. Det svåra är o hajja hur man käkar, schelv så äter jag som en svenne med kniv o gaffel o dom där majssakerna som är hårda tar jag i handen. Ann-Marie visade mig en gång i stockholm hur man skulle göra allt men jag har liksom glömt bort det.

Sen kom David ner på stan o vi traskade iväg till KC. Väl där så går det förbi en syriansnubbe 55+, såg jätterar ut, typ så som alla gamlingar ser ut i Werters orginal godisreklamfilmer och säger till Erika:
"hej, hur är läget?"
Erika drar på ett riktigt pure-blood Ragnhild smile. Ni vet sådär ett lagom falskt rakt streck och kisande ögon, samtidigt som man vickar huvudet lite.
"Jo... Det är bra."
Lång tystnad.
Snubben står ju kvar där o väntar på att hon ska säga, "själv?"
...well, she didn't så går den rara gamlingen i väg jätteledsen. :(

Jag blev lite förvirrad o frågade varför vem snubben var. Men det var visst ingen hon kände, så då var det OK att vara dryg eller?!  fy Erika, fy ;)

Appro på egentligen ingenting. Jag tycker det är lite lustigt när folk säger "vem är du?" eller "vem är han?" (eller henne, eller den/det osv.)  jag menar, vad vill man egentligen få för svar?
Ska man rabla personnumret eller?

"Jo men det är ju jag! 880726!"
Generellt när nån säger "vem är du?" så visst tolkar man det nedvärderande? Så det känns inte mer än rätt att vara en smula dryg tillbaka.
"Ja, vad sägs om uteslutningsmetoden? Jag är inte din mamma, är jag din pappa? Ja, kanske det kanske"

"Jo, jag är snubben som du borde veta namnet på om du har en TV hemma" (Iof är det lätt att kontra på då man kan säga: "aha, så du är meterologen på TV 4?")

Nämen seriöst, en dum fråga får ett dumt svar.

Föresten har jag inte hajjat grejjen med o vara anonym på nätet. Jo men det är väl underbart, så kan man picka på alla och gå undanmärkt förbi, det är ju så sött o falskt. Nej, jävla usama Bin laden stil asså. Screw you anonyma där ute, ni är grötskinn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback