Hey, Eru Schön Eller?

Jao, jag fick ett litet smärre dampryck och sms:ade ut frasen "Eru schön eller?" till i princip alla med comviq på min lista.

Den bakomliggande anledning till detta bombardemang var att jag inte vill ha en dö-kväll. that sux. kanske borde nappa på johannes erbjudande om utgång...

aja. Sen är jag ju, liksom DU ganska trött på normalfrasen: "hej, läget, bra, själv, ok." så jag drog till med just "eru schön eller?" och eftersom det finns stackare där ute som uppenbarligen inte vet vad innebörden betyder så kan ju jag som samhällsupplysare  då berätta att "eru schön eller?" har innebörden; 'Är det lugnt' alternativt, 'Fan va du är najs, jag har lust o prata lite, svara vetja.'

Jag fick ganska många roliga svar, ska lista allihopa, för JA,  jag har jätte jätte tråkigt:

Jupp
yao, alltid, det vet du.
haha, aa fy fan, själv då?
öh?
va?
ja jävlar, vad gör du?
vafan menar du med det?
mm, du då?
eru :)
jamen du känner ju mig, för helvete, är det röjj ikväll eller?
aarå.
Är det bra eller dåligt?
schön kan du va själv.
aa, kul i torsdags?
ao, du med. vad gör du?
yes box.
vadå schön? Skön stavas det. (haha, sucker)
Aa
Que?

sen har jag inte fått svar från typ 7-8 stycken o så... ^^ haha

Ringde David upp: "KLART SOM FAN JAG ÄR SCHÖN"
o Elias: "kom hit med dig"
o Jonas: "kom o kolla, jag har rakat mig"


:)

Nej, generellt så HATAR jag sms, det kan väl vara ok med gulliga god-natt-sms, sms under lektion är ok, och sms som är korta som inte behöver svar är också ok. 

men annars känns det som om man bara skickar sms om man har något o säga som man inte vill/vågar i telefon.

am I not right?


Kommentarer
Postat av: Wennlund

Sant. SMS: För dig som är för feg för att ringa... Men fan Pontus, äru schön eller?! ; )

Postat av: jossan

Haha, men jag fick inget:O, och inga fyllesamtal har jag fått på länge heller;P

2007-04-21 @ 22:59:44
URL: http://elakheter.blogg.se
Postat av: Pontus

Wennlund: ordning på dig. Jag är jävligt schön, o på fredag då rockar vi ;)
J: Livet är hårt ^^

2007-04-22 @ 00:32:27
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Tess

eru :)

2007-04-22 @ 17:33:13
Postat av: Wennlund

På fredag ska vi "rocka" som du säger, fast jag måste konsumera nått att ha på mig först... hahaha vi får lösa det ; )... btw du får ta och kommentera lite i min blogg ditt nöt, det såt rjust nu 32-3 till mig i kommentering

2007-04-22 @ 19:56:48
URL: http://wennlunds.blogg.se
Postat av: Pontus

Tess: Jao! det vet du.
Wennlund: Yes, vi drar till estocolmo på onsdag. Amen det är inte så konstigt med tanke på att det står 32-3 i inlägg till mig.... ;) Simma lugnt

2007-04-22 @ 21:11:41
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Tarjeikristina

Hello there! Just came across your site and thought I would say hello

2009-05-06 @ 11:55:33
URL: http://tarjeikristina.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback