spränga bankomat?



well, idag har de sprängt bankomaten i bronxeng centrum. verkar vara lönsamt de där med rån och detonationer här o där eftersom det händer hela tiden.

grejjen när man sitter på en buss är att det inte går o stänga av öronen, o det är väl lika bra det...

Emmy & Linnea två platser bakom:

E: Asså, hur rånar man en bankomat?
L: Man spränger den fattaru väl.
E: Men vadå spränger, sprängs inte pengarna också?

jag kan inte låta bli o le lite granna (vad är det för vits o råna en bankomat om man spränger pengarna?)

L: Inte vet jag...
E: Pontus, vad tror du?
P: hm, (hjärna tänk, tänk när du blir tillsagd) öhm, amen de spränger väl den eller öh, öppnar den, o tar pengarna.

L & E: ahaaaaa

(om man inte kan, kan man iallafall låtsas att man kan)

men, nu har jag fan tagit reda på hur man spränger en bankomat o tar pengarna. HA!

det är såhär va;  "Lådan" som pengarna förvaras i ligger ca 0,5 meter under bankomaten, därför spränger man bankomaterna ganska "långt ner" om ni förstår vad jag menar. Pengarna transporteras upp med hjälp av "hissar" från kasseter som sitter i lådan. Varje kasset innehåller ca 0,5 miljoner kr, skiljer på modeller och banker.

man spränger helt enkelt bankomaten o tar ut lådan (som är gjort av nåt cp-hållbart matrial) o drar. simpelt.

och i Lund vare nåra pajjsare som sprängt med "fel" sprängmedel o blåst sönder väggen, fast bankomaten stog orubbad.

"hur spränger man en bankomat?" = 90 träffar på google. haha


bidrag + norrland = 710000 träffar på google, HAHA


Ragnhilds cp naturettor= 1 träff på google. från min blogg. haha ^^ nu kanske det blir två när jag publicerar den här...

http://www.youtube.com/watch?v=9tGcOQ-_9FA obetalbart barnsligt o kul. ännu en dubbning på sagan om ringen, men sen sitter man där o skrattar ihjäl sig. 10/10

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilket lifeeeee

2006-10-14 @ 11:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback