Länka mig hit, o länka mig dit...



tjenixen. veckan är över, lars molin är vid liv, natuettorna börjar bilda par men annars är allt helt perfekt.


nu var det ju så här va, att länken hette
www.tjuvlyssnat.se ganska rolig sida, utdrag från den;

(Det har bildats en gemensam kö till de båda kassorna och en kvinna 30+ sträcker på sig för att söka något vid kassorna. Efter en stund tar hon ett steg åt höger och plockar åt sig ett tuggummipaket som bara verkar finnas vid den andra kassan. Därefter ställer hon sig åter i vänsterkön).
Kvinna 35+ (irriterat): Ah men, har du bestämt dig för vilken kö du ska stå i nu, eller?
Kvinna 30+ (förskräckt): Men jag skulle bara ta ett tuggummi!
(Efter en stunds tystnad betalar kvinna 30+ sina varor och är på väg ut.
Kvinna 30+ (vänder sig om): Jag kan rekommendera kognitiv beteendeterapi. Det brukar hjälpa mot din typ av i-landsproblem. Lycka till!
Kvinna 35+: Ursäkta?!



najs bajs.



något som är mindre najs, är ju då microsoft.  det e ju så att jag inte orkat ta o köpa ett äkta windows, utan laddat ner ett. förutom det la jag in en patch som laddar ner de nya uppdateringarna hela tiden.

så långt var allt bra, o det har de varit i 1 ½ år nu.

tills den ladda ner en sak som gjorde att microsoft ser att jag har "programvaruförfalskat" deras produkt.

och de påminner de om varje gång man sätter på datorn, och från att meddelandet varit:

"Du har råkat ut för programvaruförfalskning"

gick det till att den laddade ner en till sak (kunde inte stoppa det, det var som i en ondskefull film) som har tagit bort alla microsoft sido produkter som man har på nätet, te.x java, active x o självklart windows brandväggen osv osv.

så nu står det istället

"Din dator kan vara utsatt för risker..."

jag är rädd...



...men inte besegrad, för det är ju så att det finns alltid nåra hackare o sånna grejjer som motverkar allt. och sen är allt bra igen, som vanligt

woho.


jadu BLEH, nästa blogg då kommer det...


Kommentarer
Postat av: cecilia

Jag fick ett virus på min data en gång. FY FAN vad jag inte kunde kontrollera det. Jag kan inte ens skicka ett mejl.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback