Kvinnoförtryck va, som vanligt?

Just nu skriver jag av mig mitt nuvarande vrede, så är det ev felstavning här o där så kan du antingen sluta läsa, eller läsa vidare, smarre va?

Kvinnoförtryck, ett ord som flödar i media. det är så synd om kvinnor. det är inte jämnställt. män är djur. kvinnor har inget att säga till om, osv osv.

detta har gått så långt som till könskvotering.

JAG BLIR GALEN.

Självklart vill jag att kvinnor och män ska ha det lika bra. jag ser det hellre som att skilja på människa och människa än man och kvinna.


men det är så förbannat uttjatat. så fort någon kvinna har det dåligt så är det p.g.a kvinnoförtryck eller något som är omöjligt att göra något åt.


jag får fan skavsår i öronen av o lyssna på hur dåligt det är hela tiden.

gör nåt åt det istället din sopa än o böla 24/7 i SVT.




och att könskvotera är nog det sämsta jag någonsin hört.

jag menar, fatta om det sitter 100 smarta kvinnor i en styrelse, och så måste 50 stycken korkade alkoholiserade män kvoteras in, för att de är män. DET ÄR ABSURT.

likaså är det omvända. det förstår ju en afasidrabbad höna. men inte vissa människor.


och korkade människor står på tur efter arroganta människor som mest avskydda människor ever.





btw. om du skriver kvinnorförtryck i google så får du upp 62900 träffar.


skriver du mansförtryck kommer frågan: Menade du Monster truck?


ganska kul.





Kommentarer
Postat av: cecilia

Jamen google äger. Speciellt dom där roliga menade du?. Fast min personliga favorit är att om man söker på oikulturen får man som svar: Menade du gaykulturen?
Fast jag vet inte om Monster truck kommer upp till den nivån den med.

Postat av: Jimruna

I see first time your site guys. I like you :)

2010-04-22 @ 08:53:07
URL: http://jimruna.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback