Vad ska man bli?

  • Brunnsborrare
  • Ballongflygare
  • Skomakare
  • Hissmontör
  • Urmakare
  • Stuckatör
  • Träsnidare
  • Klensmed
  • Drejare
  • Golfbanearbetare
  • SL-kontrollant
  • Hovslagare
  • Skidlärare
  • Hotellhusfru



Ja, gott folk, alternativen är många. var på SACO-mässan idag, inte blev jag smartare för det, snarare mer förvirrad.

jag gick faktiskt och frågade efter ett roligt yrke man tjänar bra med pengar på ^^
...fick nå basic svar tillbaka

"gå o prata med din syokonsulent blah blah blah"

kejrå.

dagens höjdpunkt måste varit när jag gick till svenska kyrkans monter:

"tjena"
"Goddag"
"jo...det här med präst va, ere bra grejjer det?"
"Jadå, jag har varit präst i hela mitt liv och inte ångrat en sekund"
"aham, ere så? jaja, men hum... vad tjänar en präst egentligen? eller asså vad är ingånglönen för en präst?"
"jadu, det är olika för olika präster..."
"aha, amen säg en vanlig kristen en då"
"det beror på vilken kyrka det är..."
"(AAAARGHHHH) Alright, men säg en vanlig präst i en vanlig kyrka...?"
går iväg och hämtar ett papper
"
Här seru, mellan 26600 och 35000"
"Åh fan, men hur är det med det hära...asså, måste man vara troende för att vara präst?"
"Ja, sen kan man ju tolka vad troende innebär.."
"aha, men om vi säger att jag tror lite granna på gud, får jag bli präst då?"
"Jadå"




Präst-Pontus, no way josé ;)



nej, jag blir nog nån super försäljare nånstans, det e min grej.

herrå



Kommentarer
Postat av: cecilia

Du kan ju alltid bli hundbajsplockare.

Postat av: Lindberg

Fan vad du schtekte idag med din rock och din hatt ;)

2006-11-23 @ 21:01:03
Postat av: Tommelissa

I just visited your site...its abosolutely wonderful... Best of luck to you! You must have some great inspiration in your life. Take care

2009-03-17 @ 09:59:21
URL: http://tommelissa.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback