JA NU JÄVLAR!


Nu är det fanimig dax o smälla på rejält på nyår, det är året man tar studenten, blir arbetslös och utkastad åt samhällets bittraste klor, för att sedan trampa på alla andra och kliva upp i det gyllende körsbärsträdet, börsen.

hah, där fick jag allt till det va ;) 

nu ere såhär va, att klockan är 19:39 efter en hårdarbetsdag. jag arbeta både igår och idag, o ska göra det hela helgen också. så PLEASE, gott folk, kom ner och gör en /salute till mig och ta ett litet trevligt prat så lovar jag att ge er gratis plastpåsar och en guidetur runt omkring i något utöver det vanliga klimatet som för tillfälligt råder på ICA kringlan.
KOM.

aja, igår var en relativt händelselös dag. jag skulle börja 9 men vaknade kvart över 9,  förskräckt över att väckarklockan inte ringt, varav morshan sedan kör getaway-in-södertälje och där står jag i morgonfluff och och flåsar ipersonalrummet klockan kvart i 10. inte illa ;)
eftersom min arbetsgivare är så söt, så skrattade hon bara åt mig och satte mig i arbete direkt.

det enda som egentligen rubbade mitt totala stoneface och min trans jag hamnade i (som man får när man sitter i kassan) var en gammal ondksefull kärring som-när hon skulle betala- sa i överdryg ton:
"Men du...lilla  gubben, såe, du menar att ni tar 27:90 för mandelmassan..?"
AAAAAARRRGHHHHH, VADÅ LILLA GUBBEN!? JAG ÄR INTE LITEN, JAG ÄR 18 OCH HAR KÖRKORT, JAG ÄR TAMEFAN VUXEN....ingen liten gubbe...buhu...
man var ju lite sugen på o dra till med; "ts, vadå liten... vet du föresten vad likheten mellan ett träd o dig är...? jo, på träden räknar man ringarna för o kolla åldern, och på dig; dubbelhakorna. är du 175 eller?"
 
fast, så snäll som jag alltid är så var jag tyst som mördad hamster och lyfte på hakan, log lite, och svarade med en sån dära honungslen röst: "yes, 27:90"

sen var det en ganska till synes nervös arbetssökande schöning som kom in och sa "hörru, ge det här pappret till din chef".  mm, man känner ju igen sig lite där för en tid längesen en vacker dag i juni... förutom att jag inte hade bulldogkinder, luktade tobak och hade bombar-jacka på mig.
när min arbetsgivare frågade mig senare hur han såg ut så sa jag: "amen bulldogkinder och nåra år äldre än mig..." varav hon svarar: "....vadå, är han fet?"
HAHA, som om det skulle vara värsta grejjen. där satt vi o skämta ihop policys mot att anställa feta människor. aja, de va kul då.

idag däremot lyckades jag med konsten att både skära mig på armarna och fingrarna på kartonger samt glömma min rast. och när jag efterregisterarde en gammal rar tants varor för 147 spänn så sa hon: "och här får du för att du är så gullig" FEMTIO SPÄNN *Homer: WOHO*  det är omräknat i arbetstid 35 minuter för mig.
just då kände jag mig alldeles...ja, alldeles ur-gullig shihi ^^

apprå på ingenting sådrömde jag en jävligt rolig dröm. det var nån som ringde på dörren, så jag öppnar, och där står en försäljare som säljer mentos, och 30% av vinsten skulle gå till hänglsen åt byxlösa pingviner (HAHA). och där stog jag i hallen och tittade på honom, varav jag tar på mig min hatt och utbrister; "åhnej, jag vill ha tillbaka 25 sekunder av mitt liv" sen vaknade jag med ett skratt och väckerklockans klang ^^

aja, nu vore det najs med en whiskey o lite varm mjölk som råder bot på min förkylning. dax att läsa min  nya bok, del 21 av drakens återkomst. en jävla bra serie det där asså... herrå.

ta hand om er vetja.


Kommentarer
Postat av: Lindberg

Hade jag suttit i kassan hade jag svarat:
"Om tant hade följt den allmänna prisutvecklingen och inflationen de senaste femtio åren, hade tant inte förvånats av att mandelmassa kostar 27,90."

2006-12-29 @ 20:21:43
Postat av: Roggan

Och vad faan ska man med mandelmassa till överhuduvudtaget?

2006-12-30 @ 19:22:46
Postat av: Pontus

om man inte vet, är det bara o tillsätta alkohol o undersöka om det har någon nytta eller inte.... ;)

2006-12-31 @ 18:02:04
Postat av: Pontus

om man inte vet, är det bara o tillsätta alkohol o undersöka om det har någon nytta eller inte.... ;)

2006-12-31 @ 18:02:09
Postat av: [Mawlin]

Du skulle ha gått fram till tanten, gått ett varv runt henne och sagt "titta, jag går antikrundan!" hahahahahhhaaaaaaaaaaaa :D

2007-01-01 @ 23:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback